Ericsson lansează cea de-a opta ediție a studiului anual ConsumerLab TV and Media, care detaliază atât creșterea semnificativă a vizionării de conținut TV și video, cât și schimbarea constantă a modului în care consumatorii vizionează acest tip de conținut. Având în spate opt ani în studii media complexe, Ericsson ConsumerLab estimează că, până în 2020, cererea pentru conținut video la cerere va crește semnificativ și va reprezenta jumătate din vizionările totale. 50% din toate vizionările de conținut TV și video vor fi făcute de pe un dispozitiv mobil (tabletă, smartphone sau laptop), ceea ce reprezintă o creștere de 85% față de 2010. Smartphone-urile vor reprezenta un sfert din totalul vizionărilor de pe dispozitive mobile (o creștere de 160% față de 2010). În plus, realitatea virtuală va fi tot mai des utilizată, cu 1 din 3 consumatori urmând să devină utilizatori VR până în 2020.
„Putem observa că utilizatorii nu doar că urmăresc mai mult conținut video, ci schimbă și modul și locul în care are loc această activitate”, a spus Anders Erlandsson, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. „Acest lucru este evidențiat și de creșterea constantă a vizionărilor de pe mobil, o tendință ascendentă încă din 2010. Anul acesta a fost și prima dată când am cercetat nivelul de interes al consumatorilor față de VR în raport cu modul în care consumă conținut media, iar rezultatele sunt fascinante. Realitatea virtuală are potențialul să aducă împreună oameni din toată lumea, oferind în același timp experiențe media mult mai personalizate, complementare și profunde. Pe măsură ce așteptările consumatorilor pentru conținut video la cerere și mobil continuă să crească, industria TV și media va trebui să se concentreze pe livrarea de servicii cât mai personalizate, la cea mai bună calitate disponibilă.”
Oamenii urmăresc 30 de ore de conținut video și TV pe săptămână, un record până în prezent, aici incluzând vizionarea activă de televiziune clasică, televiziune live și servicii de Internet la cerere, conținut descărcat sau înregistrat, cât și conținut DVD sau Blu-ray. Totuși, aproape 60% din consumatori preferă acum conținutul video la cerere, în detrimentul vizionării televiziunii clasice, cu 50% mai mulți decât în 2010. De altfel, numărul de servicii de conținut video la cerere utilizate de fiecare persoană în parte a crescut de la 1,6 în 2012 la 3,8 în 2017. 2 din 5 consumatori deja plătesc pentru conținut video la cerere și servicii video, iar aproape o treime (32%) spun că vor cheltui mai mult în următoarele 6-12 luni. Portabilitatea devine un factor tot mai important, peste o treime din consumatori recunoscând că își doresc acces la conținut chiar și când sunt în altă țară.