Echipa de mentenanţă din cadrul COR, care monitorizează parametrii conexiunilor MetroNET, va reacţiona proactiv ori de câte ori va sesiza situații care pot afecta furnizarea normală a serviciului, minimizând timpul de restabilire a conexiunii sau chiar prevenind apariția deficiențelor în furnizarea serviciului. Această facilitate va permite reducerea semnificativă a timpului de restabilire a serviciului, mai ales în cazul unor incidente produse la sediul clientului, precum deteriorarea rețelei de comunicații din interiorul clădirii sau întreruperea alimentării cu energie. Totodată, MetroNET este singurul serviciu de Internet cu bandă garantată de pe piața locală care include, fără taxe suplimentare, și o conexiune de back-up furnizată prin intermediul unei infrastructuri fizice distincte.
Această conexiune preia în mod automat fluxul de date în situația în care conexiunea principală se întrerupe, asigurând continuitatea operațiunilor clienților și impact minim asupra activității acestora, chiar și în situația apariției unor deranjamente. Toate acestea permit Telekom să garanteze contractual cel mai înalt grad de disponibilitate pentru serviciile de conectivitate oferite prin intermediul MetroNET – de până la 99,9%.