Studiul ‘‘Campioni în Business’’: Anul 2016 marchează consolidarea capitalului românesc

infografic-studiu-campioni-in-business-26-10-2016 Partenerii proiectului „Campioni în Business” – Enterprise Investors, Banca Comercială Română, PwC România şi Asociația Triple Helix Romania – au realizat un studiu legat de activitatea celor mai importante 2900 de companii românești, deținute de antreprenori locali. În cadrul studiului au fost analizate cele mai mari 5.000 de companii din România în funcție de cifra de afaceri în 2015 (fără instituțiile financiare) și au fost selectate companiile deținute de investitori privați locali. Au rezultat astfel circa 2.900 de companii antreprenoriale, care ulterior au fost împărțite în 3 regiuni geografice (Muntenia 18 județe, Transilvania 16 județe, Moldova 8 județe). 243 miliarde de lei este cifra de afaceri cumulată a celor 2900 de companii analizate, cu 11% mai mare decât cea realizată de acestea în 2014. 10,6 miliarde de lei este profitul brut cumulat în 2015, în creștere cu 26% față de anul precedent.

‘‘Mediul de afaceri din țara noastră a cunoscut transformări radicale în ultimii ani, iar faptul că business-ul românesc se află pe un trend ascendent ne confirmă că antreprenorii români înțeleg că activează pe piețe extrem de competitive și devin din ce în ce mai performanți. De la an la an am observat creșteri ale afacerilor antreprenoriale, ceea ce arată seriozitatea antreprenorului român, și în același timp, ambiția acestuia de a aduce valoare prin activitățile pe care le desfășoară’’, a declarat Șerban Roman, Vice-Președinte, Enterprise Investors.

503 mii de angajați este numărul cumulat de angajați în 2015, în creștere cu 5,5% față de anul 2014. Companiile analizate în cadrul studiului au înregistrat în 2015 o cifră de afaceri agregată de circa 243 miliarde lei, cu 11% mai mare decât cea realizată de acestea în 2014. Mai mult decât atât, cele 2900 de companii analizate au înregistrat un profit brut cumulat de 10,6 miliarde de lei în 2015, în creștere cu 26% față de anul precedent, imbunatatindu-si astfel rata profitabilitatii.

Se remarcă faptul că ritmul de creștere al profitului este mai mare decât cel al cifrei de afaceri, lucru care arată că antreprenorii români sunt preocupați de procesele de eficientizare ale activității companiilor pe care le conduc. Acest lucru are consecințe directe în ceea ce privește creșterea ratei profitului brut, care a ajuns la 4,4% în 2015, de la 3,9% în 2014. În același timp, rata profitului net s-a majorat de la 3,1% în 2014, la 3,6% în 2015.

Cele mai recente

Distribuie articolul