Rezultatul: sistemele de siguranță și funcțiile bazate pe cloud pot preveni aproximativ 260.000 accidente cu vătămare corporală, pot reduce cu 390.000 tone emisiile de CO2 și oferă șoferilor multe ore libere pentru alte activități.
„Mobilitatea conectată va însemna mai puține accidente, consum mai mic de carburant, mai puțin stres”, spune Dr. Dirk Hoheisel, membru al Consiliului de Administrație al Bosch, sumarizând rezultatele modelului de calcul.
Sistemele cunoscute de asistenţă și de siguranță vor deveni surse de date.
„Eroii necunoscuți ai revoluției conectate sunt sistemele de asistență și confort, cu care suntem deja adesea familiarizaţi”, spune Hoheisel.
Conform modelelor de calcul, Programul de Stabilitate Electronică (Electronic Stability Program – ESP), de exemplu, va fi disponibil la peste 90% dintre toate vehiculele din cele trei țări vizate de studiu până în 2025, cu frânare de urgență automată pe bază de senzor și asistență la schimbarea benzii la peste 40% din flota de mașini. De asemenea, sistemele pentru mai mult confort și conectivitate vor fi găsite în majoritatea mașinilor: în 2025, telefoanele inteligente vor fi integrate în sistemul de infotisment din aproape fiecare a doua mașină. Numărul tot mai mare de astfel de sisteme și conexiunea tot mai mare la internet fac ca valoarea acestora să însemne mai mult decât suma părților lor – pentru toți cei implicați. Senzorii ESP vor raporta secțiunile următoare de drum înghețat, camerele vor colecta date despre restricțiile de viteză și ceață, funcții precum soluțiile de parcare bazate pe internet și avertizările de drum greșit pentru șofer în timp aproape real, vor fi utilizate la scară largă.