„Sondajul reflectă clar apetitul dezvoltat al românilor pentru cumpărăturile online. 93% dintre respondenți spun că vor achizițona online cadouri pentru cei dragi. Astfel, țara noastră este în fruntea statelor cu cea mai mare intenție de cumpărare online de Crăciun. Cifrele sunt peste așteptări, având în vedere că doar 37% dintre cei chestionaţi se declară cumpărători online fideli. În schimb, în Olanda, țară cu cei mai mulți e-shop-eri fideli, doar jumătate vor să achiziționeze daruri de Sărbători din e-commerce”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România, una dintre cele mai importante companii de pe piața locală de coletărie și curierat expres.
România se află pe primul loc în clasament și după diferența de buget față de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% dintre respondenți vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri. Românii sunt urmați în top de lituanieni, iar la polul opus se află Germania, țară în care doar 14% dintre internauţi vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad. Produsele pe care vor să le pună românii sub brad sunt, cu precădere, cele de înfrumusețare și de îngrijire corporală, preferate de 55% dintre respondenți. La polul opus se află pantofii, jocurile video, articolele sportive și electrocasnicele, care reprezintă o opțiune de cadou pentru mai puțin de 20% dintre cei intervievați.