Studiu Amadeus: Soluțiile IT și externalizarea aduc beneficii

Cu toate că nu sunt încă extrem de răspândite pe piața locală, există un interes major pentru implementarea de soluții IT pentru gestionarea călătoriilor de afaceri, arata studiul Amadeus „Business travel organization and management in the CEE large and medium enterprises”. 

Studiul a acoperit câteva țări central și est-europene: Republica Cehă, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania și România, fapt care a permis aprofundarea analizei prin compararea tendințelor românești de călătorii de afaceri cu cele ale altor țări din regiune.

Potrivit studiului, 76% dintre companiile autohtone doresc să implementeze astfel de soluții (media în țările analizate în studiu este de 49%).

“După analizarea rezultatelor studiului se poate vedea limpede că la nivel operațional există multe zone în care companiile văd nevoia de schimbare. Această schimbare țintește formalizarea și optimizarea procesului de gestionare a călătoriilor de afaceri. Este o schimbare pozitivă majoră în abordarea gestionării acestei zone – deoarece se dovedește că în companiile unde astfel de schimbări au fost introduse (a fost definită o politică de călătorii și au fost implementate instrumente IT dedicate) satisfacția legată de organizarea și gestiunea călătoriilor de afaceri este la cel mai înalt nivel”, a declarat Robert Komartin – Regional Manager, Romania & Hungary, General Manager, Amadeus Romania.

Principalele  beneficii care sunt așteptate de companii de la soluțiile IT dedicate sunt: asigurarea conformității angajaților cu politicile de călătorie, reducerea timpului de planificare a călătoriilor și transparența proceselor.

Dintre companiile din România interesate de soluții care țin de organizarea și gestionarea călătoriilor de afaceri (76%), mai mult de două cincimi ar fi interesate de disponibilitatea tuturor serviciilor într-un singur loc (42%), posibilitatea de comparare oferte de la diverși furnizori, precum și simplitatea și transparența procesului de organizare a călătoriei de afaceri (37% în ambele cazuri).

De asemenea, un număr impresionant de companii din România (90%) sunt orientate spre cooperarea cu o agenție de turism.

Cele mai recente

Distribuie articolul