A şaptea ediţie a studiului Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) măsoară pulsul spiritului antreprenorial. Conform raportului, respondenţii din Uniunea Europeană consideră că antreprenoriatul va trece printr-o perioadă de dezvoltare în următorii cinci ani. De asemenea, participanții la studiu sunt încrezători că pot da dovadă de o abilitate cheie în dezvoltarea unei afaceri: capacitatea de a identifica potențiali clienți pentru serviciile și produsele pe care le oferă. Evoluția mediului de lucru din Europa este pe agenda celor care elaborează politici publice şi dezvoltă strategii conexe sectorului economic. În acest sens, AGER 2016 vine în întâmpinarea unei întrebări deosebit de importante: Ce rol va juca antreprenoriatul în viitor? Ca răspuns la această întrebare, cetăţenii din Europa au o opinie destul de clară: 35% dintre respondenţii studiului consideră că antreprenoriatul se va dezvolta în următorii cinci ani.
“Antreprenoriatul joacă un rol cheie atunci când vine vorba de transformarea și dezvoltarea viitoarelor economii europene”, spune domnul Michael Meissner, Director pentru Corporate Affairs în cadrul Amway Europe. “Prin studiul AGER explorăm aspiraţiile şi aşteptările oamenilor în privinţa locului de muncă, pentru a contribui la dezvoltarea unui mediu potrivit celor care doresc să lucreze independent, prin începerea propriei afaceri. De aceea, este atât de importantă cercetarea continuă în acest domeniu”.
Pentru a construi un viitor cu o economie bazată mai mult pe antreprenoriat, studiul AGER indentifică o abilitate esențială pentru oamenii care decid să își dezvolte propria afacere: capacitatea de a căuta şi găsi potenţiali clienţi. Astfel, 51% din respondenţii europeni ai acestui studiu consideră s-ar simţi confortabil cu această sarcină, în timp ce numai 40% declară că această activitate ar fi inconfortabilă.
În România, 52% dintre respondenţi au o atitudine pozitivă faţă de antreprenoriat. Această cifră este atât sub media europeană (74%), cât și sub cea globală (77%). De asemenea, studiul arată că barbații (54%) și femeile (51%) din România se plasează la valori aproximativ egale cu privire la atiudinea pozitivă față de antreprenoriat.