Bonapp.eco, aplicația românească menită să combată risipa alimentară, a realizat un sondaj cu ocazia Zilei Internaționale de Conștientizare a Risipei de Alimente (29 septembrie).
Studiul a relevat că 90% din cei 350.000 de utilizatori ai săi au devenit mai conștienți de această problemă și aproape jumătate au luat măsuri active pentru a gestiona mai bine risipa în gospodăriile lor.
Într-o țară în care se aruncă anual 70 kg de alimente per locuitor (conform raportului Programului Națiunilor Unite pentru Mediu), Bonapp are un impact semnificativ în creșterea gradului de conștientizare cu privire la risipa alimentară. În același timp, promovează obiceiuri mai bune care duc la economii pentru gospodării și reduc cantitatea de alimente risipite, potrivit unui sondaj recent.
Colectarea informațiilor s-a desfășurat online, în perioada 6 – 26 septembrie și au fost înregistrate mai bine de 5.000 de răspunsuri de la utilizatori ai aplicației. Din punct de vedere demografic, 80% dintre respondenți sunt femei și 20% dintre aceștia, bărbați, cu vârste cuprinse între 24 și 59 de ani. Cei mai mulți respondenți se află din orașele București, Cluj-Napoca și Iași.
Aplicația influențează pozitiv comportamentul consumatorilor, încurajându-i să adopte obiceiuri de cumpărare mai inteligente și să îmbunătățească modul în care depozitează alimentele pentru a prelungi perioada de consum a acestora. În plus, aplicația are un impact pozitiv asupra bugetului utilizatorilor, sprijinindu-i să-și planifice mesele în jurul alimentelor achiziționate în regim de vânzare accelerată.
De la lansarea aplicației, în luna Noiembrie 2021, estimările arată că au fost salvate cel puțin 450 tone de alimente. Platforma Bonapp este utilizată lunar de 1200 de comercianți în București, Cluj, Iași și Timișoara, și mai bine de 350.000 de clienți la nivel național, urmând să continue extinderea parteneriatelor în cât mai multe orașe ale țării.
„Rezultatele studiului ne încurajează să continuăm extinderea rețelei de parteneri și să facem aplicația disponibilă la nivel național. Suntem mândri că vedem că utilizatorii noștri sunt mai conștienți de risipa alimentară și apreciază impactul aplicației în viața lor” a declarat Diego Roy de Lachaise, CEO Bonapp.
Începând de anul acesta, aplicația mobila Bonapp a inițiat expansiunea națională, adresându-se astfel unui public mai larg, cu scopul final de a avea un impact asupra risipei alimentare la nivel național și solidificând totodată parteneriatul cu lanțul de supermarketuri PENNY – partener strategic în această misiune.
Rezultatele sondajului de opinie arată că:
• 90% dintre respondenți au devenit mai conștienți de problema risipei alimentare de când au aflat despre aplicația Bonapp.
• 48% dintre aceștia consideră că Bonapp i-a ajutat să reducă risipa alimentară în gospodăria lor prin intermediul comunicărilor în jurul subiectului.
• O treime dintre cei care consideră că au redus risipa în gospodării estimează că au reușit să reducă pierderile într-un procent de 10 până la 30%.
• Pentru 44% dintre respondenți, bonapp.eco i-a făcut mai conștienți de modul în care gestionează alimentele, în timp ce pentru 23%, aplicația i-a influențat să adopte practici mai bune de depozitare a alimentelor.
• Jumătate dintre respondenți cred că bonapp.eco joacă un rol foarte important în reducerea risipei în general.
În ceea ce privește îmbunătățirea comportamentelor de consum, 35% dintre respondenți cumpără doar ce au nevoie, 26% cumpără mai multe produse aproape de data de expirare, iar 20% își planifică mai bine mesele.
Prin intermediul aplicației, utilizatorii pot achiziționa produse care se apropie de data de expirare, cu reduceri de la 50% până la 80%.
Compania a fost lansată la București în noiembrie 2021, de către antreprenorii francezi Diego Roy de Lachaise, Luka Zivkovic, și Grégoire Vigroux.