Smartree: Recrutarea în 2017 – rapidă, tot mai socială, adaptată contextului tehnologic și „millenialilor”

Procesele clasice de recrutare sunt înlocuite cu cele sociale, punându-se accent pe mediul online, Social Media și pe interviurile informale, potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR. De asemenea, conform companiei, recrutarea se desfășoară diferit de la companie la companie, în funcție de foarte multe aspecte. Pe măsură ce economia crește, iar vânzările avansează rapid, companiile au nevoie tot mai rapid de noi angajați performanți, prin care să susțină creșterea.

Astfel, procesele clasice de recrutare au devenit tot mai sociale, mediul online jucând un rol tot mai important. De asemenea, formalitatea de la interviu a dispărut, fiind în acest fel adaptat tot procesul generației Millennials.

„Tinerii din generația Millennials, născuţi în perioada 1980-2000, sunt destul de greu de abordat de către angajatori. Pentru aceștia salariul nu este cel mai important și, de departe, nici singurul aspect pe care aceștia îl iau în considerare în alegerea unui loc de muncă. De aceea procesul de recrutare este diferit”, a afirmat Raluca Peneș, HR Coordinator Smartree.

Astfel, tinerii sunt acum ușor de găsit și de atras în mediul online, pe rețelele de socializare, unde își expun cunoștințele, dar și de unde își extrag toate informațiile despre un posibil angajator. În plus, la interviu, este important ca recruiterii să menționeze aspecte legate de mediul organizațional, pachetul de beneficii extrasalariale, flexibilitatea programului de lucru, existența oportunității de a evolua profesional cât mai rapid, distanța fata de domiciliu, lucruri foarte importante pentru candidații care fac parte din generația Millennials. Totuși, sunt și specializări și meserii pentru care, în procesele de recrutare, încă sunt aplicate teste de evaluare, în special în sectorul tehnic.

Aici, validarea candidaților este posibilă doar prin aplicarea unor teste de specialitate. O altă tendință vizibilă pe piața muncii în ultima perioadă a fost recrutarea într-un mod foarte alert. Astfel, intrarea pe piata din Romania a unui număr mare de companii multinationale, intr-un timp relativ scurt, a generat un necesar suplimentar de personal. In acelasi timp, termenele scurte in care acest necesar trebuie livrat a afectat si calitatea proceselor de recrutare.

“Nu putine sunt acele situatii in care responsabilii de recrutare sunt presati de timp si sar peste anumite etape sau pasi in selectia candidatilor, de multe ori accentul punandu-se mai mult pe cantitate, decat pe calitate. Daca pana acum ceva timp un proces de recrutare dura chiar si o luna, sunt profiluri pentru care candidatii primesc raspunsul final, inclusiv oferta de angajare, de la primul interviu”, a mai spus Raluca Peneș.