România pierde anual 403 milioane de Euro din cauza produselor contrafăcute

România pierde anual 403 milioane de euro și 27.613 locuri de muncă din cauza produselor contrafăcute, fiind pe locul trei în Europa la acest capitol, după Grecia și Bulgaria.

Conform unui studiului realizat de institutul de cercetare IRES pe 1.200 de respondenți, ţigările sunt considerate principalul produs de contrabandă din România, iar pe locul doi sunt bunurile contrafăcute (îmbrăcăminte, încălțămite, cosmetice, electronice, electrocasnice – 93%). Același studiu relevă faptul că 67% dintre respondenți confirmă că s-au întâlnit cu bunuri contrafăcute. Românii sunt conștienți de faptul că acest fenomen influențează negativ economia românească și diminunează bugetul de stat, având consecințe grave asupra propriului nivel de trai, și cu toate acestea unii sunt tentați să achiziționeze aceste produse pentru că au un preț mai mic.

“Asociația ACTIV s-a născut din dorința de a acționa prin toate pârghiile legale în scopul combaterii traficului ilicit, efecte cu urmări negative în planul stabilității economice, al bunăstării sociale, a sănătății și siguranței publice. Trebuie să fim conștienți de faptul că produsele contrafăcute aduc prejudicii bugetului de stat, dar sunt și extrem de periculoase pentru sănătatea noastră și a copiilor noștri. Produsele contrafăcute au pătruns în diferite canale de distribuție legitime și, de aceea, există o probabilitate mai mare ca un cumpărător să fie înșelat atunci când achiziționează un produs aparent autentic. Mare atenție la produsele pe care le achiziționați, inclusiv jucării, locul de unde le luați, etichetă și preț. Nu vă lăsați amagiți de un preț mai mic, pe termen lung costurile cu sănătatea dumneavoastră și a familiei pot fi mai mari. Prin urmare, vrem să tragem un semnal de alarmă asupra faptului că traficul ilicit cu produse de contrabandă și contrafăcute ne afectează pe noi toți”, spune Daniel Mărăcineanu, Director General Asociația ACTIV.

Un studiu realizat de The Office for Harmonization in the Internal Market (OHIM), agenția europeană pentru proprietatea intelectuală, arată faptul că vânzările de haine, încălțăminte și accesorii contrafăcute în Uniunea Europeană sunt de aproape 10% din totalul vânzărilor din acest sector în UE. Business-urile legitime din întreaga Europă pierd 43,3 miliarde de euro din vânzări din cauza produselor contrafăcute și 518.000 de joburi. Din moment ce producătorii și comercianții produselor contrafăcute nu plătesc taxe, contribuții sociale și TVA, peste 8 miliarde de euro de taxe guvernamentale nu sunt colectate.

 

Cele mai recente

Distribuie articolul