Proiectul internaţional Helen Doron English, care a şcolit peste 2 milioane de copii din întreaga lume şi câteva mii în România, se extinde în ţara noastră, la Constanţa, cu un nou centru internaţional de învăţare a limbii engleze ca limba maternă.
Metoda de predare, inventată de celebrul profesor britanic Helen Doron, a făcut repede înconjurul lumii datorită uşurinţei cu care bebeluşii şi copiii mici reuşeau să asimileze concomitent, atât limba maternă, cât şi limba engleză, fără să apară riscul ca aceştia să le confunde. Revoluţionara tehnică a fost importată şi în ţara noastră, acum mai bine de 8 ani, iar de atunci mii de preşcolari şi şcolari au devenit bilingvi.
“S-a demonstrat ştiinţific că, prin metoda doamnei profesor Helen Doron, copiii pot învăţa în acelaşi timp două limbi – cea maternă şi o altă limbă străină -, iar studiile arată că în cele peste 30 de ţări în care s-a implementat metoda Helen Doron, printre care şi România, există din ce în ce mai mulţi bebeluşi şi copii bilingvi. Până la urmă, trendul mondial tinde către globalizare, care implică şi o societate poliglotă, şi trebuie să ne adaptăm. În viitorul apropiat, şi aici mă refer la generaţiile tinere, vor fi obligaţi de contextul socio-economic să cunoască cel puţin 2 limbi de circulaţie internaţională pentru a reuşi în mediul profesional”, afirmă Ștefania Filip, managerul centrelor Helen Doron English Constanța și master francizor pentru zona de Sud-Est a țării.
Succesul metodei constă în adaptarea stilului de predare la interesele copiilor şi centrarea pe ceea ce specialiştii numesc “învăţare distractivă”. Conceptul este caracterizat prin îmbinarea metodologiei de învăţare cu activităţi distractive, precum jocurile, schimburile de roluri, muzica şi orice alte activităţi care îl relaxează pe copil şi îl determină să înveţe mai uşor.
“Un copil relaxat, fericit, vesel reuşeşte să interiorizeze mult mai repede conceptele învăţate decât un copil stresat, care îşi blochează mintea şi refuză cunoaşterea. Copiii din ziua de azi, care sunt tot mai înconjuraţi de factori care-i pot distrage de la educaţie, pot fi învăţaţi fix prin includerea acelor factori în procesul lor educaţional. Paradoxal, această strategie s-a dovedit a fi una de succes. Pe acelaşi principiu a fost clădită şi metoda doamnei profesor Helen Doron, pe învăţare distractivă, iar rezultatele au fost uimitoare: peste 2 milioane de copii au îmbrăţişat metoda şi au devenit bilingvi”, afirmă Ştefania Filip.