Programul „Pâine și Mâine”: Lidl România donează 150.000 de euro pentru 50 000 de mese calde și after-school

Programul Pâine și Mâine, desfășurat de World Vision România în zonele rurale sărace din trei județe – Dolj, Vâlcea și Vaslui – în beneficiul a 618 de copii, a primit prin donație suma de 150.000 de euro din partea Lidl și a clienților săi din toată țara.

Jumătate din suma totală, adică 75.000 de euro, a fost colectată prin campania de strângere de fonduri la casele de marcat din magazine, care a avut loc în perioada septembrie – decembrie.

La finalul campaniei, Lidl a dublat suma până la valoarea de 150.000 pentru a acoperi astfel costurile pentru o masă caldă la școală și două ore de after-school pe durata a patru luni pentru cei 618 copii incluși în programul Pâine și Mâine.

Mulțumim în numele copiilor din program tuturor clienților Lidl pentru generozitate și pentru că au ales să sprijine astfel educația. Rezultatele pe care campania de strângere de fonduri le-a obținut într-o perioadă atât de scurtă credem că arată că problema pe care încercăm să o rezolvăm – cea a copiilor defavorizați care nu au acces la educație – este o preocupare pentru un număr mare de români, iar atunci când li se oferă ocazia să se implice, aceștia o fac cu generozitate”, a declarat Oana Șerban, director de comunicare World Vision România.

Analfabetismul funcțional este, din nefericire, o problemă cu care societatea noastră încă se confruntă și care poate compromite soarta unor întregi generații. Datorită programului dezvoltat de World Vision România, din care ne bucurăm că putem fi parte, putem schimba în bine viitorul copiilor de la sat, cei mai expuși acestui fenomen. „Pâine și mâine” este un proiect pe care l-am susținut încă de la început și în impactul căruia credem cu tărie’’, a declarat Maria Pârvuleasa, PR Manager Lidl România.

Pâine și Mâine, proiect conceput pentru cele mai sărace și mai izolate sate din România în beneficiul copiilor vulnerabili, cuprinde acum 18 sate din trei județe și un număr de 618 copii din ciclul primar. Costul total pentru intervenția de un an, care cuprinde o masă caldă oferită zilnic și programul de after-school, este de aprox. 440.000 euro. Scopul proiectului este combaterea eficientă a abandonului școlar în mediul rural, reducerea decalajelor și a absenteismului în zonele defavorizate. Rata abandonului școlar în România atinge 19,1%, cu mult peste media europeană de 11%, iar copiii din zonele defavorizate ale țării prezintă un risc de abandon crescut.

Lidl România s-a alăturat fundației World Vision România în susținerea programului Pâine și Mâine încă din faza pilot, când compania a donat suma de 100.000 de euro. Compania s-a implicat constant în program pe tot parcursul anului 2016.

În vacanța de vară Lidl a donat pachete alimentare către familiile copiilor din program, iar, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, compania a oferit suma de 141.000 de euro pentru cadourile de Crăciun a 3.121 de copii din proiectele World Vision România.