În ceea ce priveşte factorii care influenţează decizia de a dona online, Galantom.ro menţionează că, în general, oameni rezonează cu cauze cu care au interacţionat de-a lungul timpului sau care sunt foarte pregnante în societate. Astfel cauzele susţinute cel mai des rămân sănătate, educaţie și mediu. Un alt factor care stă tot mai mult la baza deciziei de a dona online este modul în care organizaţia beneficiară comunică cu fundraiserii voluntari şi donatorii, în care îi motivează şi îi implică direct în cauza susţinută. De asemenea, transparenţa şi încrederea joacă un rol crucial în donaţiile online.
Astfel, în cazul Galantom, donatorii sunt influentaţi de faptul că selecţia organizaţiilor de pe platformă presupune verificări de către echipa platformei şi menţinerea unei relaţii directe cu cei din organizaţie. Donatorii apreciază și faptul că sistemul de plăţi este securizat de procesatori, dar şi faptul că solicitarea de a dona vine de la un cunoscut care ştie organizaţia pentru care a ales, în mod voluntar, să strângă fonduri.