Profilul donatorului online: bucureştean, activ pe reţelele sociale, utilizator de mobile

vizual_campanie_galantom Galantom, platforma de fundraising pentru organizații nonguvernamentale, a realizat un portret robot al donatorilor online, pe baza celor peste 1.300 de donaţii, în valoare totală de peste 170.000 de lei, înregistrate în cadrul campaniei Dăruieşte Ziua Ta, în perioada ianuarie-septembrie 2016. Astfel, majoritatea donaţiilor sunt făcute de utilizatori din Bucureşti – 66,67%, cea mai mare parte a donatorilor au venit de pe reţelele sociale (în special Facebook) – 60, 88%, iar 29, 82% din utilizatori au accesat site-ul de pe dispozitive mobile.

În ceea ce priveşte factorii care influenţează decizia de a dona online, Galantom.ro menţionează că, în general, oameni rezonează cu cauze cu care au interacţionat de-a lungul timpului sau care sunt foarte pregnante în societate. Astfel cauzele susţinute cel mai des rămân sănătate, educaţie și mediu. Un alt factor care stă tot mai mult la baza deciziei de a dona online este modul în care organizaţia beneficiară comunică cu fundraiserii voluntari şi donatorii, în care îi motivează şi îi implică direct în cauza susţinută. De asemenea, transparenţa şi încrederea joacă un rol crucial în donaţiile online.

Astfel, în cazul Galantom, donatorii sunt influentaţi de faptul că selecţia organizaţiilor de pe platformă presupune verificări de către echipa platformei şi menţinerea unei relaţii directe cu cei din organizaţie. Donatorii apreciază și faptul că sistemul de plăţi este securizat de procesatori, dar şi faptul că solicitarea de a dona vine de la un cunoscut care ştie organizaţia pentru care a ales, în mod voluntar, să strângă fonduri.