Președintele Bosch: Mașina, așa cum o cunoaștem, va fi în curând de domeniul trecutului

O călătorie de afaceri la Londra în viitorul nu prea îndepărtat: tocmai când vă apropiați de ieșirea către autostrada care duce la aeroport, poștașul sună la sonerie acasă. Nu e nicio problemă, atâta timp cât automobilul inteligent este conectat la casa inteligentă. După o scurtă conversație video cu poștașul, călătorul dă o comandă pe ecranul tactil pentru a deschide ușa casei. Următoarea oprire: parcarea aeroportului. Vehiculul preia automat misiunea de a găsi un loc liber, în timp ce călătorul trece de controlul de securitate.

După ce avionul aterizează la Londra, smartphone-ul călătorului anunță „trafic congestionat pe toate drumurile de acces” și oferă o alternativă pentru taxi: luați trenul până la Regent’s Park, unde un automobil electric a fost rezervat pentru restul călătoriei dvs. Viziunea unei călătorii de afaceri, în era mobilității conectate a fost prezentată de Dr. Volkmar Denner, președinte al comitetului director al Robert Bosch GmbH, la Congresul Automobilwoche de la Berlin. Președintele consiliului de administrație al Bosch făcea referire la tendinţa din întreaga industrie în ce privește serviciile de mobilitate. Numai între 2017 și 2022, se estimează că piața globală pentru mobilitate conectată va crește cu aproape 25 la sută pe an. Peste doar câțiva ani, mașinile vor deveni o parte activă a Internetului lucrurilor (IoT – internet of things), care are capacitatea de a comunica și cu alte mijloace de transport conectate, și chiar cu casa inteligentă.

„Mașina, așa cum o cunoaștem, va fi în curând de domeniul trecutului”, a afirmat Denner. ”Astăzi folosiți internetul pentru a rezerva o cameră la hotel, pe viitor vă veți planifica și mobilitatea online.”

Pentru a realiza acest lucru, vehiculele personale vor face parte dintr-o soluție integrată, care include transportul în comun și chiar întregi infrastructuri urbane. În prezent, oamenii gândesc în continuare prin prisma propriilor vehicule individuale, însă în următorii câțiva ani, atenția lor se va îndrepta către cel mai convenabil mod de a ajunge la destinație. Denner a evidențiat cele trei etape de dezvoltare, necesare pentru a face acest lucru posibil.

În primul rând: conectivitatea începe din spatele volanului. Chiar și azi, practic toate mașinile noi vândute în Germania sunt activate în rețea. Datele despre trafic, în timp real, serviciul eCall, de apelare în situații de urgență, și redarea de muzică, toate acestea necesită acces la internet. Bosch face posibilă conducerea conectată a automobilelor în două moduri. Mai întâi, prin integrarea smartphone-urilor astfel încât aplicațiile pot fi folosite în condiții de siguranță la volan. Și, în al doilea rând, prin instalarea de cutii de comunicare. Drept urmare, șoferii de vehicule conectate își pot utiliza sistemele de infotisment pentru a transmite atât date în timp real, cât și conținut de infotisment.