Piaţa din România a atras aproape 400 de concepte de franciză cu afaceri cumulate de 3 mld. euro anul trecut

KFC, McDonald’s şi Starbucks sunt trei dintre cele mai puternice branduri prezente pe plan local în sistem de franciză. Acestora li se adaugă însă alte câteva sute din domenii variate precum retail, HoReCa sau servicii.

Piaţa francizelor traversează o perioadă de creştere susţinută în România, mergând mână în mână cu economia, cu puterea de cumpărare şi cu consumul privat. Astfel, principalii indicatori ai acestei pieţe – cifra de afaceri cumulată a businessurilor dezvoltate în franciză, numărul de concepte şi nu­mărul mediu de unităţi per business – au crescut.

Cea mai mare parte a conceptelor de franciză din piaţă sunt concepte internaţionale, însă se constată o creştere şi a numărului de businessuri româneşti de franciză, iar o parte dintre acestea vor fi prezente şi la Forumul de la Bucureşti, organizat pe 1 noiembrie 2018 de Ziarul Financiar împreună cu francize.ro. Printre conceptele locale de franciză se numără cafenelele Ted’s, restaurantele Oro Toro sau spălătoriile auto JET Point.

Cele mai recente

Distribuie articolul