Și în această lună, la fel ca în toate cele anterioare, vânzările sunt susținute, în principal, de catre persoanele juridice. Acestea ajung să dețină, pe ansamblul primelor 10 luni, o pondere de 69%. Pe de altă parte, este de remarcat faptul că vânzările către persoanele fizice au crescut cu 32,3% față de perioada similară a anului anterior, deși vânzările realizate prin Programul Rabla (în care persoanelor fizice le revine cea mai mare parte) au fost cu 0,7% mai mici decât în anul 2015. Cu toate acestea, un factor de distorsiune al pieței auto și cu impact negativ asupra acesteia, continuă să îl reprezinte afluxul de autovehicule rulate, marea lor majoritate nefiscalizate, ceea ce face ca, anual, Bugetul de Stat să piardă sute de milioane de Euro. In acest context, în primele zece luni din 2016, înmatriculările de autoturisme rulate provenite din import au înregistrat volume importante, cca. 255.000 unități, ceea ce însemană o creștere de 24,6% comparativ cu anul 2015.
Pe de altă parte, remarcăm faptul că această creștere s-a accentuat în ultimele trei luni (august-octombrie), după ce Ministerul Mediului a anunțat că va modifica Timbrul de Mediu (media importurilor de autoturisme rulate din ultimele 3 luni fiind de cca. 30.000 unități / lună, față de o medie lunară de cca. 23.000 în primele 7 luni). Cifrele de mai sus, duc la o conjuctură deloc favorabilă, care a făcut ca, pe ansamblul primelor 10 luni din acest an, să se depășească volumul înregistrat pe întreg anul 2015, iar raportul dintre autoturismele rulate și cele noi să crească la 3,3. Analiza sectorială. In luna Octombrie 2016 au fost fabricate 29.142 autovehicule, cu 10% mai puțin decât în luna precedentă a acestui an. Se ajunge astfel, după zece luni, la o producție totală de 301.538, cifră care corespunde unei scăderi totale de 8,3%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2015.