OMV Petrom: România Meseriașă consolidează capacitatea angajatorilor și școlilor profesionale

omv-romania-meseriasa Institutul de Cercetare a Calității Vieții al Academiei Române a prezentat Raportul de Politică Publică – Provocări și Perspective în Învățământul Profesional și Tehnic. Raportul a fost realizat în cadrul programului România Meseriașă – ințiativă a OMV Petrom pentru susținerea educației profesionale. Raportul oferă o analiză comprehensivă a învățământului profesional din perspectiva tuturor actorilor implicați (angajatori, factori de decizie, elevi, sindicate, sector neguvernamental),dar și o serie de recomandări care pot sta la baza tranziției spre o strategiei de dezvoltare pe termen lung în educația profesională din România.

Mona Nicolici – Manager Sustenabilitate OMV Petrom: “Avem nevoie de meseriași adaptați zilelor noastre, mândri de viitorul lor, remunerați corect și performanți. Prin România Meseriașă, am susținut în ultimii doi ani viitoarea generație de meseriași prin studii naționale care au identificat principalele probleme cu care se confruntă angajatorii, dar și probleme mari de percepție privind ideea de meseriaș; am dezvoltat programe pilot de pregătire intensivă în domeniu; am creat clase adaptate cerințelor actuale, având tehnologie modernă, am adus împreună angajatori, autorități, profesori, elevi și experți în educație. Următorul pas este să dezvoltăm, alături de autorități o viziune pe termen lung pentru o strategie coerentă în învățământul profesional și tehnic. Fără mediul de afaceri, sistemul nu se poate dezvolta într-un cadru adecvat.”

Claudia Petrescu, sociolog, Institutul pentru Cercetarea Calității Vieții: “În România anului 2016, elevul intră demotivat în școala profesională sau în liceul tehnologic, învață fără o bază materială și fără legătură cu piața muncii 3 ani și deci, fără a fi o surpriză, iese nepregătit. Sunt necesare soluții de sistem, care să pornească de la prognoze reale, să se concentreze pe orientare vocațională și pe adecvarea la specificul economic al fiecărei zone. Raportul evidențiază punctele nevralgice ale sistemului, analizează diferitele forme de învățământ profesional din România dar și din alte țări și propune soluții viabile pe termen lung.”