„Când mașina începe să derapeze pe pelicula de apă creată pe carosabil, șoferul nu trebuie să frâneze. În schimb acesta trebuie să apese ambreiajul și să ridice piciorul de pe pedala de accelerație pentru a reduce viteza. De asemenea este important să mențină traiectoria mașii în direcția de deplasare. Dacă roțile sunt virate mult dreapta sau stânga, odată cu recăpătarea aderenței există riscul unei schimbări bruște de direcție la care șoferul este în imposibilitate de a reacționa. În plus, șoferul nu trebuie să accelereze pe parcursul producerii fenomenului de acvaplanare”, spune Matti Morri, Director Tehnic Serviciul Clienți la Nokian Tyres.
În orice caz, în timpul precipitațiilor abundente, singura abordare corectă rămâne reducerea vitezei pentru a putea permite canelurilor anvelopei să elimine apa dintre carosabil și pneu. De asemenea, importantă este și menținerea presiunii din cauciucuri la valorile corecte. O presiune mai scăzută decât valoarea normală crește riscul acvaplanării și are un efect advers asupra manevrabilității și durabilității anvelopei.
În cazul mașinilor foarte încărcate, șoferii trebuie să mărească presiunea din cauciucuri cu 10-15% față de valoarea uzuală. De asemenea, legea prevede că limita de uzură maxim admisă a profilului anvelopei este de 1.6 mm pentru cauciucurile de vară și de 4 mm pentru cele de iarnă, însă riscul de acvaplanare este foarte mare la acest grad de uzură.
Nokian Tyres recomandă o limită de uzură a profilului de maximum 4 milimetri independent de anotimp. Unul dintre cei mai importanți factori este însă calitatea anvelopelor de vară sau de iarnă.