Bucureștenii sunt mari iubitori de shopping atunci când vine vorba de a fi la modă. Studiul Pieței de Fashion Retail din București realizat de MKOR Consulting în luna noiembrie arată că mai mult de jumătate dintre aceștia își cumpără articole vestimentare de câteva ori pe lună, iar 42% merg în mall cu aceeași frecvență pentru a-și înnoi garderoba.
Bugetul alocat pe lună pentru haine, încălțăminte și accesorii vestimentare este între 201-300 lei pentru mai mult de o treime dintre bucureșteni. Pentru 20% din respondenții studiului realizat de MKOR Consulting, valoarea medie a cumpărăturilor de articole vestimentare depășește 400 de lei pe lună.
Apetitul pentru cumpărăturile din malluri este foarte ridicat: 96% din persoanele intervievate își cumpără hainele din mall. Însă comerțul online câștigă teren, 20% dintre vizitatorii mall-urilor obișnuind să achiziționeze articole vestimentare și din magazine online.
Dacă în cazul alegerii mallului proximitatea este primul factor determinant, în cazul magazinelor online cele mai relevante criterii de selecție sunt prețurile (11%), calitatea produselor și mărcile existente (10%), ofertele promoționale și discounturile (9%).
Brandurile internaționale sunt cele mai căutate, nume precum Zara și H&M regăsindu-se în topul magazinelor pe care respondenții le vizitează atunci când merg în vizită la mall. Tot din aceste magazine bucureștenii achiziționează articole vestimentare, atât în cazul magazinelor fizice cât și în cazul magazinelor online.
„Prin acest nou studiu efectuat de MKOR Consulting în regim propriu, ne-am propus să analizăm care sunt diferenţele de comportament între cumpărătorii online şi cei din malluri, în privința obiectelor vestimentare. Relevante sunt opţiunile atunci când clienţii ajung în cele două medii – cei din online sunt interesaţi în primul rând de preţ, iar vizitatorii mallurilor doresc să meargă cât mai aproape de casă sau de birou.”, a precizat Corina Cimpoca, Consultant Senior şi fondator MKOR Consulting.
Studiul MKOR Consulting a fost realizat în luna noiembrie în rândul unui eșantion reprezentativ pentru clienţii din cinci mall-uri din Bucureşti. Au fost intervievate 398 de persoane prin metoda field research.