Dr. Hugo Spiers de la University College London a condus analiza datelor colectate de la utilizatorii anonimi alături de Dr. Michael Hornberger, Profesor pentru cercetare aplicată în domeniul demenţei la Universitatea East Anglia. Rezultatele iniţiale indică faptul că abilităţile noastre de navigare în spaţiu încep să intre în declin de la începutul vârstei adulte (analiza mostrelor indică vârsta de 19 ani) şi continuă tendinţa de-a lungul vieţii (de exemplu, persoanele cu vârsta de 19 ani au avut o rată de 74% în ceea ce priveşte acurateţea atingerii ţintei în timpul jocului, în timp ce persoanele în vârstă de 75 de ani au avut o rată de succes redusă la 46%). Această evoluţie este în contradicţie flagrantă cu studiile anterioare, realizate pe un eşantion mai mic (circa 100 de subiecţi) care sugerau că acest declin este de aşteptat mai târziu pe parcursul vieţii.
„Este primul studiu de acest fel, la această scală, până în prezent. Acurateţea sa depăşeşte orice a fost realizat înainte în cercetarea în domeniu”, explică Dr. Hugo Spiers importanţa jocului. „Rezultatele jocului au un potenţial enorm de a susţine dezvoltări vitale pentru cercetarea demenţei. Abilitatea de a diagnostica demenţa în fază timpurie, înainte ca pacienţii să arate vreun simptom de pierdere a memoriei, ar fi piatra de hotar a proiectului.”
Ca parte a acestui pas următor, Sea Hero Quest va putea fi folosit pentru a susţine diagnosticarea timpurie a demenţei, dar şi pentru a influenţa tratamentul pacienţilor cu demenţă. Astfel, jocul mobil va fi utilizat şi pentru a măsura îmbunătăţirile potenţiale ale abilităţilor de navigare ale pacienţilor. Introducerea jocului Sea Hero Quest în mediul clinic permite măsurarea potențialelor îmbunătățiri ale abilităţilor de navigare în spaţiu. De aceea, ar putea fi folosit în testarea medicamentelor pentru a evalua eficienţa tratamentelor medicamentoase.
Analiza aprofundată a datelor este la început şi se așteaptă ca aceasta să se desfășoare pe parcursul a doi ani. Analize ulterioare vor lua în calcul şase alţi indici de calitate evidenţiaţi în joc, precum nivelul de educaţie, îndemânarea, propria evaluare a abilităţii de navigare, mediul geografic, orele de somn şi timpul zilnic petrecut călătorind.