Groupama, aleasa de peste 2 milioane de romani pentru asigurari de sanatate, viata sau bunuri

 

 

Peste 2 milioane de romani și peste 175.000 de companii si-au asigurat anul trecut sănătatea, viața sau bunurile la Groupama.

Valoarea totală a primelor brute subscrise de Groupama în 2023 a depășit 4 miliarde lei, o creștere cu 37% față de anul anterior, aceasta fiind și cea mai mare creștere la nivelul pieței, compania având un profit operațional de 217 milioane lei.

În 2023, Groupama a înregistrat o creștere semnificativă a subscrierilor pe linia RCA, însumând un total al primelor brute subscrise de 2,45 miliarde lei, o creștere asumată cu responsabilitate în procesul de normalizare a pieței.

În prezent, Groupama este liderul pieței de asigurări și al doilea jucător de pe piață, fără RCA. În afara RCA, primele brute subscrise în 2023 arată o creștere semnificativă, atingând valoarea de 1,63 miliarde lei, cu 23% mai mult decât în 2022 și cu 8 puncte peste creșterea pieței. Liniile care au avut cele mai bune performanțe sunt linia CASCO, cu o creștere globală de 26%, depășind 1 miliard lei, linia Clădiri și bunuri, cu o evoluție foarte bună față de 2022, de +12% și o valoare de 295 milioane lei, dar și linia de alte Asigurări Generale, cu o creștere de 23% față de perioada precedentă, ajungând la 218 milioane lei.

Totodată, rezultatele înregistrate pe linia Asigurărilor de persoane, în 2023, confirmă un interes în creștere al românilor pentru acest tip de asigurări și o mai mare deschidere către prevenirea riscurilor. Asigurările de sănătate au însumat un PBS de peste 134 milioane lei, cu 29% peste 2022, în timp ce asigurările de viață au atins și ele o creștere de 9%, ajungând la 62 milioane lei. Asigurările de călătorie au avut de asemenea o evoluție importantă față de anul anterior, cu o creștere de 13% și o valoare de 39 milioane lei.

Rezultatele obținute de Groupama în România confirmă orientarea companiei către oferirea de produse de calitate, simple și la un preț corect, construite pornind de la nevoile reale ale clienților. În 2023, Groupama a continuat să ofere acces la servicii inovatoare, cum este platforma ÎntreabăMedic, un serviciu care îmbină inteligența artificială și interacțiunea umană, pentru a le pune la dispoziție clienților sfaturi medicale și consultații oferite de medici, prin intermediul WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram sau SMS.

Digitalizarea rămâne deci un aspect important în relația cu clienții, care au de asemenea la dispoziție opțiuni de constatare a daunelor la distanță, avizarea daunelor online sau semnarea electronică a documentelor. 2023 a fost și un an al investițiilor, atât în oamenii care formează echipa Groupama, compania fiind certificată TOP Employer pentru al șaselea an consecutiv, cât și în infrastructura IT și inteligență artificială. Investițiile au vizat totodată și procese și sisteme care să simplifice și să personalizeze experiența clienților.

În 2023, Groupama a investit în proiecte adresate comunităților, susținerii sportului, a unui stil de viață sănătos și dezvoltării cinematografiei în România. Programul Salvatorii de vieți, un program național de instruire gratuită în acordarea primului ajutor derulat în parteneriat cu Fundația pentru SMURD, a continuat și în 2023, peste 5.800 de persoane parcurgând cele peste 200 de atelierele derulate în mai mult de 50 de orașe din țară, de la lansare și până în prezent.

La nivel de Grup, Groupama a înregistrat pentru perioada raportată o valoare totală a primelor brute subscrise de 17 miliarde Euro și un profit net de 510 milioane Euro.