Cea mai mare daună plătită în 2016 de companie a fost în valoare de 754.437 lei, aferentă unei asigurări de Garanții. Durata medie de plată a dosarelor de daună, de la data depunerii ultimului document la data plății, a fost în medie de 4,7 zile pentru Casco și de 3 zile pe segmentul Property.
”Am avut un an bun – deloc ușor, dar bun în ansamblu – în ciuda unei piețe de asigurări marcate de schimbări și evenimente care nu au avut rolul de a impulsiona dezvoltarea industriei. Am înregistrat creșteri pe mai toate formele de asigurări, precum cea a asigurărilor Casco și consolidări de poziție pe segmente cum este cel al asigurărilor de Garanții. Am plătit și daune semnificative, aceasta însemnând concretizarea promisiunii Gothaer în România – de a fi alături de clientul nostru, atunci când are nevoie de noi”, a declarat Anca Babaneata, CEO al Gothaer Asigurări Reasigurări.
Totodată, compania a înregistrat o creștere semnificativă a portofoliului de clienți, respectiv de 49%, reflectată și în creșterea numărului de polițe care a fost cu 50% mai mare față de anul precedent.
În decursul anului trecut a fost consolidată și relația cu brokerii de asigurare, parteneri strategici ai companiei. Astfel, 85% din primele brute subscrise de Gothaer Asigurări Reasigurări au fost intermediate de partenerii din piața de brokeraj.
Măsurile operaționale și de business întreprinse de Gothaer Asigurări Reasigurări în cursul anului 2016, susținute de majorările de capital efectuate de acționari, au garantat îndeplinirea fermă a cerințelor de solvabilitate (SCR și MCR), solicitate de regimul de Solvabilitate II, marja de solvabilitate înregistrată de companie la 31.12.2016 fiind de 156%.