Fundația Vodafone sprijină combaterea abandonului școlar din mediul rural 

Fundația Vodafone România va continua sprijinul asigurat pentru activitatea a 13 centre de tip „Școală după Școală” din localități rurale și orașe mici, printr-o nouă finanțare anuală, de 220.000 de euro. Suma este acordată în cadrul celei de a patra ediții a programului strategic național „Investiție în Mediul Rural”, care se va derula în perioada septembrie 2018 – iulie 2019. În total, 500 de copii vor beneficia de activitățile celor 13 centre, aflate  în 12 județe din țară.

În cadrul noii runde de finanțare a programului, Fundația Vodafone România continuă colaborarea cu cei doi parteneri strategici selectați în runda anterioară: Fundația Principesa Margareta a României, care co-finanțează activitatea a 8 centre „Școală după Școală” din județele Bistrița Năsăud, Neamț, Teleorman, Constanța, Maramureș, Ialomița, Ilfov și Alba și Fundația World Vision România, care susţine, în cadrul parteneriatului, 5 centre din județele Vâlcea, Dolj, Ialomița, Cluj și Vaslui.

„Abandonul școlar este unul dintre principalele riscuri identificate la nivelul unităților din învățământ aflate în mediul rural. Rezultatele foarte bune obținute în ediția 2017-2018 a programului, prin care elevii incluși în activitatea celor 13 centre au ajuns la o prezență școlară de aproape 100%, sunt cea mai puternică motivație pentru noi în continuarea finanțării. Este un impact real, vizibil nu doar în performanțele elevilor, ci și în schimbarea adusă în viața familiilor lor. Mai mult, începând cu ediția anterioară, susținem și formarea profesională a profesorilor și a specialiștilor în educație din ONG-uri. Ne bucurăm să continuăm și anul acesta activitățile care au adus aceste schimbări”, declară Angela Galeța, Directorul Fundației Vodafone România. 

Înainte de participarea în program, elevii aflați în evidența celor 13 centre înregistrau o rată medie de absenteism de 40%. Pe lângă activitățile adresate elevilor, ediția anterioară a programului a inclus și un modul de formare profesională, în cadrul căruia 34 profesori și specialiști în educație din ONG-uri au absolvit cursuri speciale de formare adaptate la nevoile actuale ale copiilor.