eMAG: în 2016 traficul de pe dispozitivele mobile a depășit cu 26% desktop-ul. Comerțul online a trecut în etapa mobile

Dispozitivele mobile sunt principalul canal deinformare pentru tot mai mulți români. Cu ajutorul lor, clienții eMAG află imediatinformații despre produsele pe care și le doresc și le pot cumpăra oricând, deoriunde s-ar afla. În 2016, peste 151 de milioane de vizite înregistrate pe site-uleMAG (55% în medie din traficul total) au venit de pe smartphone și tabletă, încreștere de 2,2 ori față de anul precedent.Traficul total eMAG a crescut considerabil (+63%) față de 2015 și a ajuns la 270 demilioane de vizite, cu două luni, septembrie și decembrie, în care mobile-ul a aduspeste 60% dintre acestea. Evoluția este dublă față de estimările inițiale.În ultimii doi ani, vizitele de pe dispozitivele mobile au crescut de cinci ori,depășind atât ca ritm de creștere, cât și ca valoare absolută evoluția traficului depe desktop. Comparativ, desktop-ul a adus aproximativ 120 de milioane de vizite în 2016, cu 23% mai mult față de anul precedent. Cele mai multe comenzi plasate de pe dispozitive mobile, 62%, au fost făcute depersoane care au până în 35 de ani.

„Folosirea smartphone-ului a devenit firească, iar comerțul online se potriveștefoarte mult cu acest comportament. Clienții sunt astfel aproape de toate produselepe care și le doresc. Eforturile făcute de noi în tot ceea ce a însemnat dezvoltareași îmbunătățirea aplicației eMAG se reflectă în gradul ei ridicat de utilizare.Aplicația permite clienților noștri să se informeze instantaneu despre produselecare îi interesează, să citească review-urile făcute de ceilalți utilizatori, ceeace îi ajută să ia decizia de cumpărare repede”, a declarat Bogdan Axinia, VPPlatforms & Technology Director eMAG.

De unde vin vizitele? Chiar dacă utilizatorii folosesc în continuare preponderent browserul de mobil,aplicația eMAG a înregistrat o creștere semnificativă, peste browser, de 175% și aadus 41 de milioane de vizite. Clienții o preferă pentru ușurința și flexibilitatea cu care pot comanda de pe smartphone, numărul mare de produse într-un singur loc, modulul de search,urmărirea statusului comenzilor, alertele primite și plata cu un click (swipe). Raportat la sistemul de operare, utilizatorii folosesc cel mai des smartphone-urisau tablete cu Android, care a adus 78% din traficul total de pe dispozitivelemobile, pe când sistemul iOS a adus 20.5%.