CSALB după 9 luni de activitate: 80 de litigii în lucru, 30 deja rezolvate

litigiu-csalb-mediere-banca În aproape 9 luni de când Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) funcționează efectiv, numărul cererilor conforme a ajuns la 200. Dintre acestea, 40 de solicitări sunt în faza de filtru, și alte 40 sunt deja dosare în diverse stadii de soluționare. Până acum, 27 de dosare au fost finalizate și alte 3 hotărâri sunt în redactare, cu 10 mai multe decât acum o lună. Într-un litigiu soluționat luna aceasta, în urma negocierilor, banca i-a convertit unui consumator creditul din franci elvețieni (CHF) în lei la data semnarii actului aditional și i-a redus aproximativ 15.000 CHF din sold.

Rezultatul, în funcție de particularitățile concrete ale cazului, a fost reducerea ratei lunare la aproape o treime, de la 1.300 de lei cât plătea până acum, la 480 de lei, lunar, până la rambursarea integrală a împrumutului. De asemenea, a fost introdusă în contractul de credit o clauză conform căreia, dacă apar noi dispoziții legale privitoare la conversia creditelor acordate în CHF acestea se vor aplica contractului. În alt caz, s-a semnat o tranzacție prin care banca a renunțat la executarea silită (ce avea ca obiect recuperarea creanței ce a rezultat din contractul de credit) și la orice pretenție ar avea împotriva consumatoarei. În total, a fost vorba de aproximativ 4.500 EUR.

”Consumatorii încep să aibă încredere tot mai mare în CSALB. Cei care s-au adresat Centrului consideră că este singura modalitate de a dialoga cu băncile sau IFN-urile și de a rezolva litigiul fără să ajungă în instanță. Cele mai importante avantaje sunt timpul scurt de soluționare a diferendelor, maxim 90 de zile, precum și faptul că procedurile derulate prin CSALB sunt gratuite pentru consumatori”, se arată în comunicatul CSALB.