Creșteri cu aproape 60% ale plăților online prin card in 2016


e-commerce Valoarea plăților online prin card în sistemul 3D Secure la magazinele online românești a înregistrat o creștere de 59% în primele trei trimestre ale anului 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit cifrelor furnizate de RomCard, în premieră pentru GPeC. La finalul lunii septembrie 2016 se procesaseră plăți online în valoare de peste 434,2 milioane de euro, față de 273,2 milioane de euro procesate în primele 9 luni ale anului 2015.

Numărul de tranzacții online prin card a crescut și el semnificativ în intervalul ianuarie-septembrie 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Dacă în 2015 se înregistrau, în medie, aprox. 800.000 de tranzacții lunar, numărul a crescut la aprox. 1,1 milioane de tranzacții pe lună în primele trei trimestre ale anului în curs.

Din punct de vedere al comportamentului de consum, în luna martie a fiecărui an s-au înregistrat cele mai multe tranzacții și cel mai mare volum din primele 9 luni ale anului – atât în 2015, cât și în 2016.

În martie anul trecut românii au făcut peste 850.000 de tranzacții online cu cardul, în valoare de peste 35 de milioane de euro. Trend-ul s-a menținut și în 2016, luna martie fiind cea mai importantă din primele trei trimestre ale anului în curs, când s-au înregistrat peste 1,1 milioane de tranzacții în valoare de peste 54 de milioane euro.

O altă statistică interesantă este că în luna august a acestui an, numărul de tranzacții nu a cunoscut niciun recul – așa cum s-a întâmplat în august 2015. Chiar și în plină perioadă de concedii, românii au continuat să tranzacționeze online prin card exact ca într-o lună obișnuită, numărul de tranzacții depășind 1,1 milioane, iar valoarea acestora depășind 47 de milioane euro.

Potrivit estimărilor GPeC, anul 2016 se va încheia cu un bilanț de aprox. 585 milioane de euro procesate online prin card în sistemul 3D Secure la RomCard, la care se adaugă volumul procesat de Netopia mobilPay.

Cifrele de piață la zi și cele mai noi statistici privind evoluția pieței românești de e-commerce în anul 2016 vor fi discutate în cadrul GPeC Summit  – cel mai important eveniment de e-commerce din Europa Centrală și de Est – care se va desfășura pe 15 și 16 noiembrie, la București.