Consiliul Concurenţei lansează “Monitorul Preţurilor”

monitorul-preturilor Consiliul Concurenţei lansează “Monitorul Preţurilor”, www.monitorulpreturilor.info, platforma care afişează preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic.

“Prin acest proiect vrem să venim în sprijinul consumatorului, oferindu-i informaţiile de care are nevoie pentru achiziţiile sale săptămânale de produse alimentare şi, în acelaşi timp, să-l ajutăm să aleagă între ofertele mai multor magazine, ceea ce va conduce la creșterea concurenței între comercianţi. Este primul proiect care reuneşte autorităţile statului (Consiliul Concurenţei şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor) şi mediul privat, adică comercianţi, AC Nielsen, asociaţia GS1 şi la care toate părţile implicate au aderat voluntar. De asemenea, proiectul a beneficiat de sustinerea societatii civile , prin Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor” a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliul Concurenţei.

“Monitorul Preţurilor” este un proiect pilot, care, pentru început, este accesibil pentru Bucureşti şi Ilfov, oferind preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea, fiind disponibile două prețuri de produs individual: cel mai ieftin și cel mai bine vândut). Platforma, gestionată de Consiliul Concurenţei, este realizată cu sprijinul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), al companiei de cercetări de piaţă Nielsen, al asociaţiei GS1 şi al retailerilor Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny, Profi. Asociaţia GS1 România, organizaţie globală ce dezvoltă şi administrează standarde pentru identificare, codificare şi comunicaţii în domeniul lanţurilor de distribuţie, este consultantul și dezvoltatorul tehnic al proiectului. Lista de produse este una reprezentativă pentru coşul săptămânal de consum şi a fost stabilită împreună cu compania AC Nielsen România, pe baza expertizei acesteia în studierea pieţei. Datele privind produsele şi preţurile sunt transmise electronic de retailerii participanţi implicaţi în proiect.