Logo-ul castigator va fi folosit, în 2017, de Președinția României, Guvern și Reprezentanța Comisiei Europene în România pentru a marca cei 10 ani de când România a aderat la UE.
Logo-ul trebuie să fie un element unitar și recognoscibil, care să sublinieze apartenența României la Uniunea Europeană și împărtășirea unui set de valori comune cu aceasta, să fie memorabil, creativ, lizibil și relevant.
Logo-ul ales va fi unul versatil, pentru a putea fi folosit pe variate medii de comunicare, de la semnătura electronică și până la panouri de afișaj public.
Pot participa toti romanii de peste 18 ani. Concursul se adresează cu precădere studenților la arte plastice și la arhitectură, artiștilor plastici, designerilor, arhitecților (în nume propriu, nu ca angajați ai unor societăți comerciale și nu în nume colectiv), precum și tuturor cetățenilor români în vârstă de minimum 18 ani la data înscrierii în concurs, cu domiciliul în România sau în orice alt stat.
Câștigătorul va primi o tabletă grafică și un cec în valoare de 700 EURO brut (contravaloarea în LEI), reprezentând contravaloarea drepturilor de utilizare a logo-ului.
Fiecare concurent va trimite pe adresa de e-mail concurs@spatiuleuropa.eu o singură propunere de logo. Înscrierea va consta în două fișiere:
• Un fișier în format .jpg sau .png sau .pdf care conține propunerea sa de logo, în două versiuni: versiunea color și versiunea monocromă (pentru utilizare alb-negru).
• Un fișier text care va conține informații privind concurentul, o scurtă descriere/ argumentare a propunerii grafice și o declarație pe proprie răspundere semnată și datată (declaratia poate fi descarcata de pe site-ul Comisiei Europene (ec.europa.eu)
Organizatorii vor pre-selecționa, cu ajutorul unui grup de experți alcătuit din Aneta Bogdan (Brandient), Șerban Alexandrescu (Headvertising) și Teodor Frolu (DC Communication), primele 10 cele mai valoroase lucrări, care vor intra în competiția finală.
Pre-selecția se va face pe următoarele criterii: relevanță pentru temă; atractivitate; originalitate; funcționalitate (vizibilitate și lizibilitate) și adaptabilitate pentru diferite medii și produse.
Pentru alegerea câștigătorului, juriul alcătuit de organizatori va acorda celor 10 lucrări finaliste note pentru următoarele criterii:
1. Relevanța pentru temă;
2. Atractivitate;
3. Originalitate.
Cele 10 lucrări vor fi evaluate și de public, pe pagina de facebook a Reprezentanței CE, iar votul acordat de public va conta în proporție de 25% în alegerea logo-ului câștigător.
Calendarul concursului este urmatorul:
18 noiembrie 2016: lansarea proiectului și startul înscrierilor în concurs
5 decembrie 2016, ora 23:00 (ora României): ultima zi de înscriere și de depunere a propunerilor
6 – 8 decembrie 2016: preselecția celor 10 propuneri care intră în finală
9 decembrie 2016: începe votul public, pe Facebook, pentru alegerea câștigătorului
18 decembrie 2016, ora 23:00 (ora României): data limită de vot pagina de Facebook a RCE
19 decembrie 2016: anunțarea câștigătorului