Sub sloganul „Transforma hartia in energie”, campania Biblioteca de Energie a fost dezvoltata impreuna cu agentia Rogalski Damaschin PR incepand cu decembrie 2015 si a avut ca sursa de inspiratie povestea lui Vasile Tiucsan, un nevazator de 45 de ani din Mehedinti care a ales sa se aboneze la factura electronica de la CEZ Vanzare pentru furnizarea energiei electrice.
Primul pas a fost lansarea platformei „Biblioteca de energie” (bibliotecadeenergie.ro) si dotarea acesteia cu peste 140 de titluri din literatura romana si universala. CEZ a lansat invitatia tuturor clientilor sai de a renunta la facturile clasice in favoarea celor in varianta electronica. Pentru fiecare dintre primii 25.000 de noi abonati la E-factura CEZ Vanzare, compania a donat cate 1 leu in scopul facilitarii accesului la cultura al persoanelor cu deficiente de vedere din Romania.
Campania integrata s-a desfasurat atat extern, online si in Centrele de Relatii cu Clientii CEZ, valorificand reputatia pe care CEZ o are in randul clientilor sai, dar si intern, prin implicarea angajatilor companiei. Primul audiobook, „Luminita, mon amour”, carte scrisa de Cezar Paul-Badescu, a fost inregistrat chiar de voluntarii CEZ, in prezenta autorului cartii si urcat in platforma bibliotecadeenergie.ro.
„Intr-o societate in care rezistenta la schimbare este puternic prezenta, mai ales in privinta tehnologiei, a furnizarii datelor, a tranzactiilor online, campania inspirata de o poveste reala si emotionanta, a reusit sa aduca in atentia publicului provocarile intampinate zilnic de persoanele cu dizabilitati de vedere. Astfel, a iesit la lumina, demnitatea cu care acestia se descurca si se apropie de normalitate, prin utilizarea noilor tehnologii si felul in care implicarea unui numar mare de oameni poate da o mana de ajutor unei comunitati”, a declarat Angelica Barbu (Brand Marketing & Communication Manager, Grupul CEZ in Romania).
Rezultatele competitiei SABRE vor fi anuntate in cadrul ceremoniei de premiere care va avea loc pe data de 23 mai, la Londra.