În 2017, producătorii din UE vor beneficia de un buget de promovare a produselor agricole majorat (133 de milioane de euro față de 111 milioane în 2016), potrivit strategiei adoptate de Comisia Europeană.
„Salut aprobarea acestor noi programe, în special în contextul recentelor dificultăți de pe piață. Călătorind în Asia, ca parte a eforturilor noastre de a stimula exporturile agroalimentare, am fost profund impresionat de interesul manifestat de către importatori și consumatori în această parte a lumii. Extinderea programelor noastre de promovare prevăzută pentru anul viitor este și ea deosebit de importantă, deoarece ea va contribui, printre altele, la stimularea creșterii economice și a creării de locuri de muncă în sectorul agroalimentar. La nivelul UE, s-a observat că o creștere a exporturilor de 1 miliard de euro sprijină aproximativ 14.000 de locuri de muncă. Mă bucur foarte mult că a fost adoptată o nouă inițiativă de stimulare a produselor provenite din agricultura durabilă”, a declarat Phil Hogan, comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală.
Această sumă va cofinanța o serie de programe care vor viza, în majoritate lor, regiuni și țări terțe, precum China, Orientul Mijlociu, America de Nord, Asia de Sud-Est și Japonia.
Cel târziu în ianuarie 2017 va fi lansată o cerere de propuneri pentru a beneficia de bugetul de promovare pentru 2017. Organizațiile interesate pot prezenta propuneri, iar campaniile lor, care se desfășoară de obicei pe o perioadă de trei ani, vor fi cofinanțate de Comisia Europeană în proporție de 70-85 %.
Pe lângă un buget majorat pe ansamblu, în programul de anul viitor sunt prevăzute fonduri și pentru acțiunile de promovare gestionate direct de Comisie, cum ar fi participarea la târguri internaționale (9,5 milioane de euro).
Un alt element nou este alocarea unei sume de 15 milioane de euro pentru programe de promovare care contribuie la creșterea nivelului de conștientizare cu privire la agricultura durabilă și la rolul agriculturii în combaterea schimbărilor climatice pe piața internă.