„2016 a fost marcat de o performanţă solidă la nivelul Grupului BRD, venitul net substanţial mai mare în comparaţie cu 2015, beneficiind de o activitate comercială puternică pe segmentul persoanelor fizice, o performanţă operaţională mai bună şi îmbunătăţirea semnificativă a profilului de risc. Privind înainte, suntem încrezători în modelul nostru de bancă universală care ne va perminte în continuare să satisfacem cele mai variate nevoi ale clienţilor şi să creştem sănătos pe toate segmentele, creând totodată valoare pentru acţionarii noştri”, a declarat Francois Bloch, CEO al BRD.
Costul net al riscului mai mic (484 milioane RON, -26,5% în comparaţie cu 31 decembrie 2015) şi profil de risc îmbunătățit au dus la scăderea în continuare a ratei creditelor neperformante (10,5% la 31 decembrie 2016 faţă de 13,3% la 31 decembrie 2015) şi creşterea ratei de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante (76,6% faţă de 69,3% la 31 decembrie 2015). Activitatea comercială dinamică a dus la creşterea bazei de clienţi (+37mii clienţi activi persoane fizice, creşterea ratei de echipare (4,07 faţă de 3,95 la 31 decembrie 2015) graţie îmbunătăţirii ratei de penetrare a produselor bancare la distanţă, producţie de credite mai mare pe segmentul persoane fizice (+11,2 faţă de anul precedent) şi portofoliului de credite în creștere, pe segmentul mari clienţi corporativi.