Bosch își continuă transformarea în furnizor de servicii de mobilitate. Noua sa divizie, Soluții de mobilitate conectată, va reuni peste 600 de angajați pentru dezvoltarea și comercializarea serviciilor de mobilitate digitală. Acestea includ folosirea în comun a autovehiculelor, ridesharing şi servicii bazate pe conectivitate pentru şoferi.
„Conectivitatea va schimba fundamental modul în care ne deplasăm de la A la B și între timp va ajuta la rezolvarea problemelor actuale de trafic. O folosim pentru a ne îndeplini viziunea unei mobilități fără emisii, fără stres și fără accidente”, a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Grupului Bosch, la conferința IoT din cadrul Bosch ConnectedWorld 2018 din Berlin.
Conectivitatea oferă un potențial de afaceri deosebit de mare. Până în 2025, vor fi peste 470 de milioane de autovehicule conectate pe drumurile din toată lumea (sursa: PwC). Peste doar patru ani, piața serviciilor de mobilitate și a serviciilor digitale asociate se va ridica la 140 de miliarde de euro (sursa: PwC).
„Conducerea conectată este un sector de creștere pentru Bosch. Prin soluțiile pe care le oferă, Bosch vizează o creștere de două cifre”, a declarat Denner.
Planul este extinderea portofoliului actual de servicii prin noua divizie. De exemplu, serviciile de mobilitate Bosch trimit alerte despre șoferii care circulă pe contrasens și transformă smartphone-urile în chei pentru autovehicule. Ultimul exemplu este serviciul de ridesharing oferit de startup-ul american Splitting Fares Inc. (SPLT). Denner a prezentat la Berlin și system!e. Serviciile conectate pentru electromobilitate vor spori atractivitatea autovehiculelor electrice pe piață.