În anul 2016, BCR a acordat clienţilor retail şi corporate 8,8 miliarde LEI credite noi, iar banca a atins un număr de 200.000 de clienţi cărora le-a oferit soluţii de reducere a sarcinii financiare, în timp ce şi-a extins treptat programele de educaţie financiară. Rata creditelor neperfomante a scăzut la 11,8% faţă de 20,2% în decembrie 2015; gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane s-a ridicat la 85,3% în decembrie 2016. ·Capitalizarea BCR este puternică pentru a susţine buna creştere a afacerii. Rata de adecvare a capitalului s-a menţinut în decembrie 2016 (banca) la 21,8%, în timp ce capitalul de Rang 1 + 2 (grup) se ridica foarte solid la 6,5 miliarde LEI în decembrie 2016. BCR a realizat un profit net de 1.045,6 milioane LEI în anul 2016.
”Suntem o bancă românească deţinută de un acţionar majoritar străin, iar acest fapt ne face cu atât mai mult un promotor al nevoii ca România să avanseze pe lanţul de valoare economică adăugată de la nivel global. Cheia pentru a face faţă acestei provocări se află mai presus de orice în încurajarea capitalului local şi internaţional să se acumuleze, să producă valoare şi să stimuleze potenţialul intelectual şi antreprenorial al României. În acest sens, vom fi un jucător activ, în cadrul tuturor iniţiativelor menite să dezvolte competitivitatea şi prosperitatea României”, a declarat Sergiu Manea, CEO al BCR.
Rezultatul operaţional a fost de 1.297,7 milioane LEI (289 milioane EUR) cu 16,9% mai redus decât în anul precedent, 1.561,5 milioane LEI (351,3 milioane EUR), din cauza veniturilor operaţionale mai mici cărora li s-au adăugat cheltuieli de investiţii mai ridicate, în special cu infrastructura IT. Veniturile nete din dobânzi au scăzut cu 10,3 %, la 1.786,7 milioane LEI (397,9 milioane EUR), de la 1.992,6 milioane LEI (448,3 milioane EUR) în 2015, considerând rezolvarea continuă a portofoliului de credite problematice, eforturile de a avea preţuri competitive pe piaţă şi un mediu dominat de o rată mai mică a dobânzii. Veniturile nete din comisioane au scăzut cu 2,2%, la 708,9 milioane LEI (157,9 milioane EUR), de la 725,2 milioane LEI (163,2 milioane EUR) în 2015, pe seama comisioanelor mai reduse aplicate pentru intermedierea vânzărilor de produse ale subsidiarelor, parţial compensate de creşterea veniturilor din comisioane aplicate tranzacţiilor bancare, ca urmare a strategiei băncii de a încuraja utilizarea canalelor electronice.