Dintre masurile cheie care vor marca derularea creditului se remarca: obligația de a informa clienții cu privire la variațiile de curs valutar și de dobânzi, limitarea dobânzilor penalizatoare în caz de restanță, eliminarea dobânzii penalizatoare de la momentul începerii executării silite, eliminarea comisionului de rambursare anticipată. In ceea ce priveste masurile pre-contractuale, acestea prevad: standardizarea ofertelor de credite garantate, astfel încât clienții să beneficieze de oferte transparente și complete, având posibilitatea de a compara și selecta cea mai bună dintre acestea ori evaluarea imobilului de către evaluatori membri ANEVAR, nu doar evaluatori agreați de bancă.
In contextul directivelor europene de sprijin a clientilor de servicii financiare, BCR este prima bancă din România care a decis să ofere, în mod proactiv, soluții comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de către clienții săi. Aproape 200.000 de clienți ai BCR au beneficiat, începând cu 2009, de refinanțări, restructurări sau ajustări de costuri. Practic, credite in volum de peste 4,5 miliarde RON, au intrat intr-un proces de reducere de costuri.
Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail BCR: „O relație onestă între bancă și client duce la găsirea unor soluții sustenabile și la o dezvoltare constructivă pentru ambele părți. Ne-am asumat 10 angajamente cheie, iar rezultatele se traduc in beneficii clare pentru clienti: transparenta, protectie, educatie, costuri reduse.”