Veniturile operaționale ale Băncii Transilvania au ajuns la 2,823 miliarde lei, iar profitul net, la 1,233 miliarde lei, incluzând venitul din creanțe din impozit amânat. La nivelul Grupului Financiar Banca Transilvania, veniturile operaționale au ajuns la 2,987 miliarde lei, iar profitul net, la 1,282 miliarde lei. Activele băncii sunt de 51,77 miliarde lei, creditele nete însumează 27,2 miliarde lei, iar resursele atrase de la clienți sunt de 41,9 miliarde lei. Banca a acordat aproape 175.000 de credite noi pentru retail, IMM şi corporate pe parcursul anului 2016. Peste 800 mii de clienți folosesc internet banking de la BT, iar aproape 250 mii de clienți folosesc mobile banking. Banca Transilvania a acordat aproape 18 milioane de lei în 2016 pentru programe de implicare şi responsabilitate socială din domenii precum educație financiară şi antreprenorială, voluntariat, sport, cultură şi cauze sociale.
Horia Ciorcilă, Preşedintele Consiliului de Administrație BT, declară: „2016 a însemnat o nouă etapă de consolidare a Grupului BT şi suntem mulțumiți că a fost un an în care am depăşit din nou promisiunile făcute acționarilor noştri. Pentru noi rămâne esențială perfecționarea constantă a relației cu clienții, pentru care vom investi semnificativ în tehnologii de ultimă generație, urmărind simplificarea la maximum a modelului de business. Vom continua să creştem organic finanțând economia românească, valorificând şi pe viitor avantajul competitiv al capacității locale de decizie. O vom face prudent şi responsabil, atenți la multiplele provocări ale mediului economic local şi european. Pe de altă parte, cred că procesul de consolidare a pieței va continua şi suntem deschişi şi interesați de eventuale achiziții, dar orice decizie de acest tip va fi rațională, va trebui să facă sens pentru noi, respectiv să fie complementară şi să adauge valoare. Mulțumesc acționarilor, clienților şi angajaților pentru încredere şi implicare – atât pentru rezultatele pozitive de până acum, cât şi pentru cei 23 de ani pe care banca îi împlineşte în 16 februarie”.
Ömer Tetik, Directorul General BT, afirmă: „În 2016 am reuşit să obținem rezultate bune din punctul de vedere al creşterii organice şi al profitabilității, după un an de integrare şi fuziune cu Volksbank România. Suntem o bancă de rețea, cu oameni pregătiți care, alături de o tehnologie avansată, servesc nevoilor clienților. Chiar dacă avem ținte mari şi planuri ambițioase, menținem politica prudentă de creditare şi rămânem la un nivel adecvat de acoperire a expunerilor cu provizioane”.
Banca Transilvania are, la 31 decembrie 2016, un portofoliu de 2,82 milioane carduri, care a generat tranzacții cu aproape 25% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii privind volumul tranzacțiilor cu carduri este de aproape 20%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 329.000 de carduri de credit.