Concursul Național ecOprovocarea, un nou concurs educațional, extra-școlar, cu activități ce aduc rezultate concrete pentru protejarea naturii, va începe pe 1 noiembrie 2016 și se va încheia pe 31 mai 2017. Echipe formate dintr-un profesor coordonator și minim 4 elevi de liceu se pot înscrie să organizeze acțiuni din cele 5 categorii de concurs: reciclare, plantare de arbori, amenajare de spațiu verde, igienizare sau târguri tematice cu schimb de obiecte reutilizabile. Este încurajată participarea voluntarilor, elevi și profesori colegi, pentru a crește rezultatele activităților și impactul pozitiv asupra mediului. Ghiduri pentru buna organizare a activităților vor fi puse la dispoziția participanților.
Înscrierea este posibilă până pe 28.02.2017, dar cu cât o echipă va intra mai repede în concurs, cu atât va putea organiza mai multe acțiuni cu rezultate bune și va acumula mai multe puncte. Din fiecare categorie de concurs, va câștiga echipa cu cele mai multe puncte strânse conform Regulamentului. Valoarea totală a premiilor este de 20.000 lei și constau în participarea celor mai buni concurenți la Tabăra de leadership pentru mediu ecOprovocarea, o tabără mai puțin obișnuită, cu educație non-formală, jocuri, drumeții, prietenii, petreceri, foc de tabără. Toți participanții la Concursul Național ecOprovocarea vor avea de câștigat datorită îmbunătățirii abilităților de a organiza evenimente, de a lucra și comunica în echipă, va crește gradul de conștientizare și responsabilizare privind protecția mediului, va fi stimulată adoptarea în viața de zi cu zi a unui comportament de grijă față de natură, iar profesorii coordonatori vor primi diplome pentru desfășurarea de activități non-formale de protecția mediului.
Ce spun profesorii și elevii care au participat la programul ecOprovocarea:
„Cel mai mult îmi stârnește interesul faptul că la fiecare întâlnire învățăm foarte multe lucruri noi despre problemele de mediu globale și astfel, reușim să ne schimbăm comportamentul prin acțiuni simple care contribuie la protejarea mediului. În urma activităților la care am luat parte, am reușit să vorbesc liber și să scap de inhibiția de a mă exprima în public. Pe de altă parte am legat prietenii noi, am învățat ce înseamnă să lucrăm în echipă, să ne ascultăm ideile și s-o alegem pe cea mai bună, să ne dăm frâu liber creativității și să ne depășim propriile limite.”, Alice F. – elevă.
„Eu cred că tinerii de azi, mai mult ca oricând, au nevoie de o educație sănătoasă pentru mediu. Am învățat împreună cu elevii despre provocările globale de mediu […] i-am sprijinit și încurajat să vorbească în public, să realizeze campanii de conștientizarea, să le transmită colegilor problemele ecologice cu care ne confruntăm, iar împreună sa căutăm și să găsim soluții concrete. ”, Mihai Spiroiu – profesor.