Dezvoltarea comerțului electronic în România a determinat salvarea a peste 400 mii de copaci în anul 2017. Conform unui studiu realizat de ASE, comerțul online comparativ cu cel tradițional conduce la diminuarea poluării cu aproximativ 0,602 kg de CO2 (pentru consumul de motorină) și 0,159 kg de CO2 (pentru consumul de benzină).
Dacă se ia în calcul numărul de achiziții online pe an (aproximativ 7.700.000 cumpărători cu un număr mediu de 8,7 achiziții pe an), comerțul online a determinat o scădere a poluării cu CO2 de circa 37.100.94 kg de CO2 (echivalentul a 7,4 milioane topuri de hârtie) în anul 2016, respectiv cu 40.327.980 kg CO2 în anul 2017 (echivalent a peste 8 milioane topuri hârtie).
Pentru a ajunge la acest rezultat, s-a luat în calcul ipoteza conform căreia, deplasarea la cumpărături se realizează în majoritatea cazurilor cu mașina pe o distanța de maxim 3 kilometri. S-a presupus un consum mediu de 9 litri/100 de km pentru benzină și 7 litri/100 km pentru motorină în București. Conform informațiilor studiului, la 1 litru de benzină se emit aproximativ 2,28 kg de CO2, respectiv la 1 litru de motorină se emit 2,6 kg de CO2. Iar pentru o oprire, firma de curierat parcurge aproximativ 1,9 km, iar consumul mediu la 100km este de 10,6 litri motorină pentru firmele de curierat. Emisiile de dioxid de carbon în cazul unei cumpărături online sunt de 0,281 kg de CO2.