Producătorul apei naturale de izvor Calipso a investit, în decursul acestei luni, peste 100.000 de euro în tehnologizarea liniei de îmbuteliere. Proiectul, finanţat din resurse proprii, are ca scop reducerea cantității de plastic folosite anual cu cca. 60 tone, având o componentă ecologică considerabilă. Cifra de afaceri realizată de compania Calipso în primele 9 luni ale acestui an se ridică la 41 milioane lei, iar o parte din investiții și planurile de investiții viitoare aduc o contribuție importantă de mediu.
“Pentru noi este o investiție importantă cu efecte vizibile pe termen lung. Creșterea vânzărilor din ultimul an, precum și lărgirea portofoliului de clienți, ne-a permis să punem în fruntea listei de priorități modernizarea tehnologiei de îmbuteliere cu o contribuție de mediu importantă.”, declară Daciana Siderache, director general Calipso.
“Acum livrăm într-o lună apă îmbuteliată cu mai puțin plastic decât înainte. Într-un an, protejăm mediul inconjurator de 60 tone de plastic. Costurile aferente suntem dispuși să le susținem ”, declară Daciana Siderache, director general Calipso.
Produsele din plastic precum PET-urile se descompun natural foarte greu în decursul a câteva zeci sau sute de ani, în funcție de condițiile de mediu la care sunt supuse. Anumite tipuri de plastic nu se degradează, însă, niciodată. PET-ul este cel mai folosit ambalaj alimentar din lume. În industria apelor îmbuteliate, sticla pierde de la an la an lupta cu PET-ul și totul vine din alegerea consumatorului care cumpără PET în detrimentul sticlei.
„Utilizarea PET-ului la scară largă este dictată de consumator. Știm, însă, cât de greu se degradează în condiții normale și ce încărcătură de mediu poate aduce. Cum în România nu avem încă educația necesară și poate nici structuri perfect funcționale pentru a recicla plasticul eficient și la scară largă, orice investiție care poate reduce semnificativ cantitatea de plastic folosită anual este de datoria oricărui producător și îmbuteliator de apă și nu numai”, a adăugat Daciana Siderache.