ANALIZĂ: Sfaturi de Valentine’s Day pentru retailerii online

Sărbătoarea de Valentine’s Day a intrat de curând în practicile de consum ale românilor, iar comercianții și, în special, retailerii online vin cu tot mai multe oferte. Totuși, pentru a maximiza cea mai importantă zi de shopping din februarie, ar trebui să țină cont de câteva direcții. Liviu Taloi, fondator ECOMpedia, vorbește despre tendințele în e-commerce și explică ce strategii ar trebui să aplice comercianții pentru a fi pregătiți. Analiza datelor de pe motorul de căutare Google arată că, în ultimii ani, vânzările de Valentine’s Day au crescut, ajungând la un maxim de 10% din totalul pe care comercianții îl încasează cu ocazia sărbătorilor mari de peste an, respectiv Crăciunul și Paștele. Asemenea celorlaltor sărbători care încurajează comerțul online, Valentine’s Day poate angrena campanii online dedicate.

„Conform Google Trends, evoluția de-a lungul anilor a vânzărilor online din România, pentru această sărbătoare, a fost pe un trend ascendent. Cu toate acestea, în acest an preconizez că vom asista la o mică scădere. Vor fi încasări cu circa 10-15% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut, iar vânzările online nu cred că vor depăși 10 milioane de euro. Este o ocazie excelentă pentru mediul e-commerce să se «dezmorțească» după luna ianuarie, de aceea comercianții ar trebui să profite de această zi“, a declarat Liviu Taloi, fondator ECOMpedia.

Succesul acestora depinde de cât aleg retailerii online să investească și pentru care produse. De exemplu, magazinele de nișă care desfășoară astfel de campanii, pot ajunge la creșteri importante ale cifrei de afaceri, uneori chiar și de 50% din vânzările de peste an. Retailerii care comercializează produse la mare căutare pentru 14 februarie – cum ar fi florăriile online, magazinele cu accesorii, retailerii din sectoarele fashion, home&deco și cadouri – au un avantaj când desfășoară campanii personalizate de promovare. Extrem de populare sunt și magazinele care au în portofoliu lenjerie intimă, costume tematice sau chiar produse erotice.