„Rezultatele financiare ale Alro pentru primele nouă luni ale acestui an reprezintă încă o dovadă a stabilității afacerii și strategiei noastre, care ne permite să rămânem profitabili într-o industrie volatilă” , a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro.
„Am continuat să ne concentrăm pe creșterea calității produselor noastre și a mixului de producție, implementând, în același timp, măsuri de reducere a costurilor totale. Mai mult decât atât, odată ce taxarea distorsionată a energiei electrice a fost eliminată, ne-am putut îndrepta eforturile în direcția îmbunătățirii tehnologiei, vizând noi piețe de desfacere pentru producția noastră”.
Cotația aluminiului pe piețele internaționale a avut un impact semnificativ asupra rezultatelor financiare ale Companiei, generând o valoare mai mică a vânzărilor, în ciuda creșterii volumului acestora. Prețul mediu al aluminiului la Bursa de Metale de la Londra (LME) a fost de 1.570 dolari/tonă, în T1-T3 2016, comparativ cu o medie de 1.717 dolari/tonă, în primele nouă luni ale anului 2015. În aceste circumstanțe, veniturile din vânzări au fost de 1,58 miliarde de lei, comparativ cu 1,77 miliarde lei în aceeași perioadă în 2015. Alro a înregistrat un profit net de 63,8 milioane lei, în primele nouă luni ale anului 2016, comparativ cu 72,7 milioane de lei in T1-T3 2015.