BRD – Groupe Société Générale duce Laboratorul de Imaginar la Targul Gaudeamus

BRD – Groupe Société Générale prezinta la Târgul Internațional Gaudeamus Laboratorul de Imaginar.

Dezvoltată de scenograful Adrian Damian și BRD – Groupe Société Générale, initiativa propune o nouă experiență în realitate augmentată, oferindu-i publicului posibilitatea să interacționeze în moduri inedite cu o serie de opere scrise, semnate de autori celebri de science-fiction.

Astfel, până pe 18 noiembrie, în Pavilionul Central Romexpo, vizitatorii târgului de carte Gaudeamus pot experimenta noi moduri de a citi cu ajutorul mai multor tehnologii integrate în instalație, printre care ochelari Hololens cu hologramă și senzori LEAP Motion de urmărie a mișcării mâinilor.

Conceptul noii instalații – „Cititul în viitor” este semnat de scenograful Adrian Damian împreună cu studiourile Les Ateliers Nomad, AURAL EYE și CINETic și explorează oportunitățile pe care le oferă fuziunea noilor tehnologii cu cartea digitală.

Ne bucurăm că avem ocazia să ne întoarcem la Gaudeamus cu o nouă versiune a Laboratorului de Imaginar. Instalația este o propunere de cum ar putea arăta cartea în viitor. Nu doar un suport pentru text, cartea trebuie să aibă o anumită materialitate, chiar și în digital, și să ne inspire cel puțin la fel de mult ca varianta sa din hârtie. Ne dorim să creăm o punte între gustul pentru citit și spectacolul tehnologic. Vrem să cultivăm imaginația cititorilor, astfel încât aceștia să nu se îndepărteze de textul scris indiferent de suportul folosit în viitor. În cadrul activării vom provoca vizitatorii să își imagineze și alte posibilități de interacțiune cu cititul în viitor, mărturii pe care ne dorim să le și implementăm cu prima ocazie”, a declarat Sabina Știrb, Brand Communication Manager, BRD – Groupe Société Générale.

Instalația este un proiect BRD – Groupe Société Générale, lansat în premieră la Târgul Internațional Gaudeamus 2017, când publicul a putut experimenta în timp real intensitatea emoțiilor resimțite în momentul lecturii, prin utilizarea căștilor neuronale și măsurarea undelor cerebrale.  Proiectul face parte din seria de inițiative BRD pentru susținerea și promovarea culturii și a creatorilor de conținut și a participat la numeroase evenimente culturale, fiind testat de peste 2.000 de vizitatori din cadrul Caravanei Gaudeamus, Nopții Muzeelor în District 40 la Rezidența Scena9, Zilei Mondiale a Teatrului la Odeon sau al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *