Studiu: 39% dintre tinerii români vor să înceapă propria afacere

Visul de a avea propria afacere este tot mai prezent în rândul tinerilor români, iar cifrele susţin acest lucru. Un studiu făcut de Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) evidenţiază faptul că 39% dintre tinerii români sub 35 de ani vor să devină antreprenori şi dispun de entuziasmul necesar pentru a face acest pas – arată rezultatele AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index). Procentul este de aproape trei ori mai mare decât în cazul celor care au peste 50 de ani şi vor să aibă propria afacere. În schimb, 43% dintre toți românii intervievați spun că nu ar renunța la visul lor de a-și deschide o afacere, în ciuda presiunii sociale.

Educaţia joacă un rol fundamental în luarea unei asemenea decizii: 35% dintre respondenţii cu studii superioare văd posibilă deschiderea unei afaceri, în timp ce doar 16% dintre cei fără studii superioare s-ar gândi la aşa ceva.

“Încurajăm antreprenoriatul, care poate aduce un plus de siguranță financiară și crește nivelul de competitivitate al populației. Avem în Romania foarte multe modele de succes, femei și bărbați, care au propriul business Amway și care reuseșc să le ofere familiilor un nivel de trai mai bun. Vom susține întotdeauna deschiderea românilor spre antreprenoriat”, spune Ioana Enache, General Manager Amway România, Bulgaria și Grecia (foto).

“Probabil cel mai important rezultat se referă la faptul că în România există încă un scor foarte bun AESI pentru tinerii sub 35 de ani, care urmează trendul european și pe cel mondial. Pe de altă parte, se observă o scădere generală a dorinței românilor de a deveni antreprenori. Acesta poate fi un rezultat al lipsei de politici sociale, de educație în domeniul antreprenorial, mai ales în rândul populației adulte”, spune prof. dr. Carmen Paunescu, specialistul academic al studiului AGER în România și profesor de antreprenoriat în cadrul Academiei de Studii Economice București.

Când vine vorba de inițierea unei afaceri proprii în România, bărbații arată ceva mai multă încredere în sine decât femeile (26% vs. 21%), dar, cu toţii plasează valorile AESI în aceeași ordine: stabilitate, dorință și fezabilitate.

Aşadar, românii nu duc lipsă de încredere în forţele proprii, dar sunt puţin descurajaţi de începutul unui asemenea demers. Drept urmare, mai multe politici pentru încurajarea antreprenoriatului local sunt foarte binevenite.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *