“Trăiește Viitorul” – o campanie prin care românii află cum să își protejeze financiar prezentul și viitorul

APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor lansează campania de educație financiară – ”Trăiește Viitorul!” susținută de Metropolitan Life. Scopul campaniei este de informare și educare privind resursele și instrumentele de economisire puse la dispoziția românilor pentru păstrarea aceluiași standard de viață la momentul retragerii acestora din activitate și în cazul întâmplării unor situații neprevăzute precum accident sau îmbolnăvire. Această inițiativă este lansată în contextul în care îmbătrânirea populației este un factor îngrijorător pentru viitorul financiar al românilor activi astăzi, iar veniturile consumatorilor sunt semnificativ afectate de evenimente majore atunci când ele intervin.

Aceste informații sunt evidențiate de un studiu realizat de KPMG la solicitarea APPA, care ilustrează nevoia de creștere a nivelului de educație financiară în România.

“La nivel european, România se plasează pe ultimele locuri în ceea ce privește nivelul de educație financiară. Doar 1 din 5 adulți are o bună înțelegere a conceptelor financiare. Acesta este contextul în care am demarat proiectul ”Trăiește Viitorul!”, cu obiectivul ambițios de a contribui la schimbarea acestei realități, precum și la îmbunătățirea relației pe care românii o au cu instrumentele de economisire pe termen lung, esențiale pentru siguranța lor financiară”, spune Alexandru CIUNCAN, Secretar General, APPA.

De asemenea, o parte importantă din campanie o constituie și lansarea, în luna iunie, a unui portal informativ (www.traiesteviitorul.ro) care va constitui o sursă eficientă și ușor accesibilă de informare cu privire la instrumentele de economisire pe termen lung.

Românii vor fi direcționați să acceseze acest portal pentru informare printr-o amplă campanie derulată online, care va include, pe lângă forme clasice de promovare, și experimente sociale menite să atragă atenția asupra responsabilității pe care fiecare dintre noi o are față de viitorul său financiar.

“Am ales să susținem această campanie pentru că dorim să promovăm responsabilitatea pe care fiecare persoană o are față de protecția și siguranța sa financiară și a familiei. Asigurările de viață și pensiile private oferă posibilitatea menținerii standardului de viață în cazul unui eveniment nefericit și ajută la suplimentarea veniturilor după vârsta pensionării”, declară Ciprian Lăduncă Chief Financial Officer, Metropolitan Life.

Studiul realizat de KPMG arată că doar 19% dintre români economisesc pentru bătrânețe, fapt deloc surprinzător având în vedere că 4 din 10 români nu dețin un cont bancar (conform datelor publicate recent de Banca Mondială).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *