Strategia Enel 2018-2020: Investiții de 5,3 miliarde de euro în digitalizare

Gigantul Enel are în plan investiții de 5,3 miliarde de euro (o creștere de 600 de milioane de euro față de planul anterior) în digitalizarea portofoliului de active, operațiunilor și proceselor grupului și în sporirea conectivității; obiectivul este o creștere cumulată a contribuției la EBITDA cu 1,9 miliarde de euro în perioada 2018-2020 (o creștere de 300 de milioane euro față de planul anterior).

În plus, compania are ca obiectiv o contribuție EBITDA de 3,3 miliarde de euro în 2020, din care 2,9 miliarde din vânzarea de energie și gaz, iar 400 milioane de euro sunt aferente e-Solutions, beneficiind de un portofoliu de 67 milioane de consumatori finali, numărul consumatorilor aflați în regim de piață concurențială fiind estimat la aproape 35 de milioane pentru 2020.

Francesco Starace, CEO și General Manager Enel, a declarat: “Încă din 2015 am făcut progrese remarcabile în toate sectoarele strategiei noastre. Enel este astăzi un business mult mai eficient, cu un drum bine definit spre o creștere industrială care, combinată cu disciplina în managementul capitalului și executarea mult mai rapidă a rotațiilor activelor, au contribuit la creșterea profitabilității și a fluxurilor de numerar ale Grupului. Asfel, am crescut dividendele pe 2017 cu 44% comparativ cu cele plătite în 2015. Toate aceste rezultate au fost atinse în pofida unor evoluții macroeconomice mult mai provocatoare față de cele așteptate”.

Obiectivul este de a obține economii de 1,2 miliarde de euro, în termeni reali, în 2020 comparativ cu 2017, din care 500 de milioane de euro ca urmare a investițiilor în digitalizare. În plus, are în vedere alocarea capitalului către economii mature, cu precădere în rețele și regenerabile; aproximativ 80% din cheltuielile de capital (CAPEX) sunt dedicate Italiei, regiunii Iberia, Americii Centrale și de Nord.

Enel are în vedere simplificarea grupului și managementul activ al portofoliului: continuarea reducerii complexității structurii filialelor, precum și a numărului companiilor care operează în America de Sud. Orientare crescută către preluarea participațiilor minoritare, ajungând la o valoare de 2,8 miliarde de euro în perioada 2017-2020. Opțiunea de răscumpărare de acțiuni în valoare 2 miliarde de euro este valabilă până în noiembrie 2018.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *