ARMO pregătește o nouă versiune a ghidului de bune practici pentru retailerii online

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Asociația Pro Consumatori (APC) și Centrul European al Consumatorilor România (ECC) va elabora o versiune optimizată a ghidului de bune practici pentru magazinele online care să creeze un standard pentru serviciile oferite de operatorii economici cu profil ecommerce clienților, și, implicit, să sporească încrederea clienților în comerțul electronic. Anunțul a fost făcut în cadrul unei mese rotunde organizate de ARMO în parteneriat cu APC și ECC pe tema drepturilor consumatorilor în mediul online, cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorilor. Dezbaterea este prima de acest fel și a reunit la masa discuțiilor reprezentanți din parte autorităților (Paul Anghel, director general ANPC), ai organizațiilor pentru protecția drepturilor consumatorilor (Costel Stanciu, președintele Asociației Pro Consumatori și Irina Chirițoiu, director ECC Romania), dar și ai magazinelor (Marian Alecsiu, CEO F64, Nicoleta Iancu, Customer Care Manager eMAG, Eugen Rășoiu, CEO Borealy.ro) și integratorul de plăți online PayU(Marius Costin, Country Manager PayU România).

”Anul trecut valoarea comerțului online în România a fost de peste 2 miliarde de euro, în creștere cu 45% față de anul anterior. Deși am avut cea mai importantă creștere în ecommerce din Uniunea Europeană, după indicele DESI suntem în continuare pe ultimul loc în UE. Tendința e clară – tot mai mulți consumatori se îndreaptă către canalul online. Următorul pas e să accelerăm evoluția acestui canal, ajutând magazinele să crească încrederea clienților, odată prin respectarea normelor europene, cât și prin respectarea unui cod de bune practici la nivelul industriei”, a declarat Florinel Chiș, directorul general ARMO.

El a mai adăugat ca ARMO va introduce un program de certificare de tip Marcă de Încredere (Trustmark) care să garanteze la nivel european nivelul serviciilor oferite de magazinele românești.

”Promovăm comerțul online cu toate beneficiile de timp, cost, comoditate, opțiune de retur în 14 zile pe care le implică. Ne dorim însă să stabilim împreună cu toți actorii implicați un ghid de conduită la care să se alinieze cât mai multe magazine și furnizori de servicii din sfera ecommerce pentru a limita numărul plângerilor. Obiectivul nostru nu este acela de a sancționa, ci de a proteja drepturile consumatorului, fie că o facem prin prevenție – respectiv informarea mai bună a clientului și standardizarea serviciilor oferite de magazine, fie prin rezolvarea pe cale amiabială a litigiilor dintre magazine și clienți, urmând ca abia în ultimă instanță consumatorii să depună plângere la ANPC. Ghidul de bune practici este un pas în această direcție, la fel și programele de informare pentru clienți, proiecte în care vrem să fim parteneri. Nu în ultimul rând susținem ARMO în demersul de certificare Trustmark a magazinelor membre”, a declarat Paul Anghel, directorul general al ANPC.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *