Telekom Romania: Venituri consolidate de peste 980 de milioane de euro, in 2016

Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru al patrulea trimestru din 2016.

În anul 2016, am continuat să ne concentrăm asupra obiectivelor noastre strategice: creșterea segmentului de servicii convergente MagentaONE și a serviciilor TV, oferind în același timp servicii mobile atractive. Segmentul wholesale a avut o contribuție pozitivă asupra rezultatelor. În ceea ce privește acoperirea rețelei de înaltă performanță, clienții noștri beneficiază de o acoperire crescută a serviciilor 4G, care ajunge la 97,43% din populația urbană. Pentru segmentul fix, am depășit ținta stabilită pentru 2016, de două milioane de gospodării, în ceea ce privește acoperirea FTTx. În 2017, vom continua să oferim mai multă valoare tuturor părților interesate, clienților și acționarilor noștri. De asemenea, ne vom concentra și pe consolidarea poziției pe toate segmentele de piață”, a afirmat Miroslav Majoros, CEO al operațiunilor Telekom Romania.

Rezultatele pentru întreg anul 2016 arată venituri stabile, EBITDA mai redusă, însă rezultate pozitive pentru segmentul serviciilor integrate fix-mobil, TV și wholesale. Veniturile la 12 luni au fost de 602,5 milioane de euro, mai mari cu 0,14% față de anul 2015. 

Numărul de clienți MagentaONE a continuat să înregistreze o rată de creștere semnificativă, de 64% la finalul lui 2016, ajungând la peste 370.000 la 31 decembrie 2016, în timp ce veniturile aferente au fost mai mari cu 63,8% pentru aceeași perioadă.

Și segmentul TV a avut o creștere anuală de 0,8% în ceea ce privește numărul de clienți, ajungând la 1,464 milioane la finalul lui 2016, cu venituri aferente în creștere cu 4% în T4 2016 față de T4 2015. Serviciile TV pentru segmentul HoReCa au continuat să aibă o tendință ascendentă și au crescut cu 9% în 2016 faţă de anul anterior. 

Numărul clienților broadband (fix și mobil) a fost de 1,186 milioane la finalul lui 2016 versus 1,188 milioane în T3 2016. Utilizatorii de servicii de voce (fixă și mobilă) au ajuns la 2,151 milioane în ultimul trimestru din 2016, de la 2,165 milioane în T3 al anului menționat, în principal ca urmare a substituției fix-mobil.

Serviciile de broadband fix care ating viteze de până la 1Gbps, respectiv Televiziunea Interactivă (IPTV) cu funcții inteligente și conținut TV relevant, au la bază tehnologia FTTx. Acoperirea cu fibră optică a crescut la 2,1 milioane de gospodării, de la aproape două milioane gospodării în T3 2016, astfel depășind ținta companiei pentru anul 2016.

În ceea ce privește segmentul business, Telekom Romania și-a menținut poziția de lider pentru serviciile Managed Virtual Private Networks, de Internet fix și infrastructură în cloud (IaaS) pentru companii, cu venituri mai mari cu 3,7% comparativ cu anul precedent.

Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 10% pentru întreg anul 2016, la 113,1 milioane de euro, faţă de aceeași perioadă a anului precedent.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a fost de 4,8 milioane la finalul lui 2016, mai mic cu 0.7% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Leave a Reply

Your email address will not be published.