Rezultatul celui de-al 5-lea studiu anual Mastercard despre plăți digitale, condus în parteneriat cu PRIME Research care a folosit date de la Synthesio arata ca portofelele digitale continuă să fie în topul discuțiilor despre plăți într-un ritm copleșitor (75%), în timp ce subiectele legate de realitatea virtuală contribuie cel mai mult la un sentiment pozitiv (92%), deoarece consumatorii iși imaginează că vor putea finaliza în viitor tranzacții cu o simplă încunviințare din cap.
Studiul a urmărit 3,5 milioane de postări din social media (Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+, YouTube, Vkontakte and Weibo) din 188 de piețe globale, de-a lungul ultimului an.
Creșterea acceptării portofelelor digitale în magazine, în mediul online, în cadrul aplicațiilor și folosirea plăților în mașină au generat mai mult de 2 milioane de mențiuni printre cei 5 miliarde de consumatori la care au ajuns aceste informații. Marea majoritate a acestor discuții au avut loc pe Twitter (84%) și s-au axat pe creșterea valabilității noilor integrări cu portofelele digitale incluzând stocarea cardurilor de fidelitate, cât și pe susținerea transportului public, ceea ce indică atât un interes ridicat, cât și o utilizare crescută în rândul consumatorilor.
Securitatea plăților mobile continuă să fie principala preocupare a respondenților, cu o rată de răspuns de 53% privitoare la discuţiile despre hackeri și scheme de phishing. Tonalitatea pozitivă cu privire la securitatea plăţilor mobile a fost considerabil mai redusă faţă de cea scoasă la iveală în studiile din cei doi ani anteriori, care indicau o rată de 54% vs 94% în 2015, respectiv 91% în 2014.
În privinţa discuţiilor centrate pe soluțiile tehnologice emergente pentru a face plățile mai sigure, s-a constatat că aproape jumătate dintre consumatori (43%) și-au exprimat interesul în biometrie și alte forme de autentificare pentru reducerea fraudei și a depăşi etapa parolelor tradiţionale.
Noile tehnologii de recunoaștere facială, cât și cele de amprentare şi autentificare prin atingere au reprezentat peste jumătate dintre conversațiile pe tema biometriei/certificării (51%).
Discuțiile referitoare la recunoașterea facială s-au concentrat asupra aplicaţiei Verificarea Mobilă a Identității Mastercard, serviciul de plăți fără cash al corporaţiei NEC, aplicaţia “Mâini Libere” de la Google și brevetul Snapchat pentru a încorpora o platformă de plăți cu servicii în timp real. În ciuda sentimentului negativ din jurul securității plăților, discuțiile din social media legate de aceste tehnologii de biometrie și autentificare au fost covârșitor de favorabile.