Accenture inovează testarea motocicletelor Ducati Corse

Accenture anunță un nou parteneriat cu Ducati Corse, parte a Ducati Motor Holding, lider mondial în producția de motociclete sport. Colaborarea vizează integrarea tehnologiilor IoT și inteligență artificială în testarea vehiculelor pentru curse MotoGP.

Ducati Corse își propune ca procesul de testare a motocicletelor sale de curse să fie mai rapid, mai ieftin și mai eficient. Accenture Analytics, care este deja partener digital oficial  pentru echipa Ducati care participă în campionatele mondiale MotoGP, a colaborat strâns cu aceasta în ultima perioadă pentru a dezvolta o abordare inteligentă a testării, bazată pe un motor personalizat de analiză a datelor. Integrarea tehnologiilor Machine Learning face ca, odată cu creșterea cantității de date care intră în sistem, să se dezvolte și numărul de configurații care sunt disponibile pentru testare, pentru previzionări ale performanței cu o acuratețe mai ridicată.

Instrumentele pentru vizualizarea datelor, concepute pentru o experiență de utilizare intuitivă, vor permite inginerilor care se ocupă de testări să interacționeze cu insight-uri, accesându-le în orice moment, pentru a crea o nouă perspectivă asupra configurațiilor și timpilor din curse. Acest lucru va genera mai multe rezultate, de la mai puține sesiuni de testare pe pistă, economisindu-se astfel timp, bani și efortul necesar anterior pentru testare și crearea de motociclete care devin mai inteligente cu fiecare test.

Datorită acestei soluții, Ducati Corse poate implementa un program de testare inteligent, care să îmbunătățească rezultatele din competiții. Prin simularea și monitorizarea performanței unei motociclete într-o serie diversă de condiții legate de pistă și vreme, am putut aplica tehnologii din sfera Machine Learning și IoT pentru a reduce durata, costurile și eforturile implicate de testarea tradițională. În cele din urmă, sperăm ca această soluție inovatoare să ajute echipa Ducati să încheie cu succes fiecare cursă”, declară Marco Vernocchi, EALA Lead Accenture Analytics, parte a Accenture Digital.

Accenture utilizeaza date colectate de la circa 100 de senzori instalați pe motociclete, precum și datele existente de la testări. Astfel,  solutia Accenture va permite inginerilor echipei să creeze noi perspective, prin simularea și evaluarea performanței motocicletei într-o serie de condiții. Prin aplicarea unor instrumente de analiză și Machine Learning avansate, rezultatele simulate pe baza datelor din testele anterioare de pe piste vor permite inginerilor să tragă concluziile și să acționeze asupra datelor pentru a optimiza configurații pentru orice cursă MotoGP. Toate aceste informații sunt livrate la noi viteze, printr-un dashboard intuitiv, care să permită noi dialoguri și colaborarea în cadrul întregii echipe. Mai multe configurații potențiale ca niciodată pot fi apoi testate, maximizând astfel beneficiile testării pe pistă și obținând un avantaj competitiv pentru ziua cursei.

Există 18 piste MotoGP și pentru a ne asigura că motocicletele au cele mai bune rezultate, avem nevoie să testăm cât mai multe configurații și scenarii. Până în prezent, am avut rezultate de laborator excelente utilizând soluția Accenture. Abilitatea de a folosi date existente și noi din sesiunile de testare ne va ajuta să alegem configurația optimă pentru motocicletele noastre. Acest instrument inovator va face ca procesul de testare să fie mai inteligent, ajutându-ne să obținem cea mai bună performanță pentru motocicletele noastre, indiferent de condițiile meteo de pe pistă”, a declarat Luigi Dall’Igna, General Manager Ducati Corse.

Până în prezent, aproximativ 4.000 de sectoare de piste de curse și mai mult de 30 de scenarii de curse diferite au fost analizate.

Leave a Reply

Your email address will not be published.