BRD: Profitul net a crescut cu 63,4% în 2016, până la 763 milioane lei

A doua banca din Romania, din punct de vedere al valorii activelor, BRD, controlata de grupul financiar francez Societe Generale, a avut o creştere semnificativă a profitului net, cu 63,4% până la 763 milioane RON în 2016 faţă de 467 milioane RON în 2015 graţie veniturilor mai mari, controlului strict la costurilor, costului net al riscului mai mic si al cresterii portofoliului de credite. Venitul net bancar a fost în creştere cu 7% determinat de îmbunătăţirea veniturilor nete din dobânzi (+4,6% faţă de 2015), venituri din comisioane mai mari (+3,1% faţă de 2015) şi câştigul din tranzacţia VISA Europe înregistrat în trimestrul al doilea. Cheltuielile operaţionale au fost cvasi-stabile ca urmare a menţinerii în continuare a unui control disciplinat al costurilor; raport cost/venit de 50,0%, mai mic cu 3,4 puncte procentuale faţă de 31 decembrie 2015.

“2016 a fost marcat de o performanţă solidă la nivelul Grupului BRD, venitul net substanţial mai mare în comparaţie cu 2015, beneficiind de o activitate comercială puternică pe segmentul persoanelor fizice, o performanţă operaţională mai bună şi îmbunătăţirea semnificativă a profilului de risc.  Privind înainte, suntem încrezători în modelul nostru de bancă universală care ne va perminte în continuare să satisfacem cele mai variate nevoi ale clienţilor şi să creştem sănătos pe toate segmentele, creând totodată valoare pentru acţionarii noştri”, a declarat Francois Bloch, CEO al BRD.

Costul net al riscului mai mic (484 milioane RON, -26,5% în comparaţie cu 31 decembrie 2015) şi profil de risc îmbunătățit au dus la scăderea în continuare a ratei creditelor neperformante (10,5%  la 31 decembrie 2016 faţă de 13,3% la 31 decembrie 2015) şi creşterea ratei de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante (76,6% faţă de 69,3% la 31 decembrie 2015). Activitatea comercială dinamică a dus la creşterea bazei de clienţi (+37mii clienţi activi persoane fizice, creşterea ratei de echipare (4,07 faţă de 3,95 la 31 decembrie 2015) graţie îmbunătăţirii ratei de penetrare a produselor bancare la distanţă, producţie de credite mai mare pe segmentul persoane fizice (+11,2 faţă de anul precedent) şi portofoliului de credite în creștere, pe segmentul mari clienţi corporativi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *