InspectorAuto: Doar 4 din 10 automobile rulate sunt bune de cumpărat

Mașinile second hand prezintă anumite probleme comune, iar în urma verificării fizice a peste 200 de automobile în 2016, prin serviciul Inspector pe Teren, InspectorAuto.ro dezvăluie care sunt cele mai întâlnite probleme și recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenți în procesul de achiziție a automobilelor, mai ales în contextul eliminării Timbrului de Mediu. Din datele noastre, în urma verificărilor pe teren, circa 4 din 10 automobile scoase la vânzare în România sunt bune de cumpărat.

”În 2016 am găsit multe mașini bune în piața din România, precum și multe mașini cu probleme. Automobilele vândute la noi în țară cu mai puțin de 2.000 euro sunt efectiv aduse de la fiare vechi din Germania și reprezintă un risc financiar imens și de siguranță rutieră pentru cei care le cumpără”, explică Mihai Cune, fondator și director general al InspectorAuto.ro. ”Odată eliminat Timbrul de Mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preț de automobile dispare, așa că singurul filtru rămâne vigilența clienților și verificarea temeinică înainte de cumpărare”, adaugă Cune.

Aproximativ 40% dintre mașinile scoase la vânzare în România sunt bune de cumpărat, în timp ce restul de 60% prezintă probleme diverse, având nevoie de reparații costisitoare sau pur și simplu fiind nerecomandate deoarece: au fost daune totale, reparate și repuse în circulație; au fost reparate prost; prezintă atât de multe defecțiuni încât achiziția este dezavantajoasă. Mai ales în cazul mașinilor accesibile și foarte ieftine, reparațiile pot chiar depăși valoarea mașinii.

”Un client de automobil rulat poate găsi ceea ce caută dacă este atent, nu se grăbește și verifică temeinic mașina înainte de cumpărare. Din verificările noastre circa patru mașini din zece sunt bune de cumpărat în România”, explică Mihai Cune.

O mașină care a fost grav avariată sau care a fost chiar daună totală reprezintă cel mai mare risc pentru cumpărători. Locul acestor mașini ar fi la fiare vechi sau dezmembrări, însă lacunele din legislație permit epavelor să se reîntoarcă pe șosele.  În această categorie se găsesc mașini care costă peste 8.000-10.000 euro în momentul accidentului, astfel încât pentru un samsar merită să le repare cu costuri minime și să le vândă cu profit. Aceste mașini sunt foarte periculoase pentru că au, de cele mai multe ori, structura de siguranță compromisă. În plus, sunt reparate ieftin, fără a li se mai monta airbag-uri și capse pirotehnice în sistemele de reținere ale centurilor de siguranță. Aceste ”artificii” sunt bine mascate și greu de depistat, iar în cazul unui accident mașinile eșuează în a oferi maximul de protecție proiectat de fabricantul mașinii.

Leave a Reply

Your email address will not be published.